ПРОТОКОЛ Засідання координаційної ради з питань запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та протидії торгівлі людьми на території населених пунктів Ланнівської сільської ради
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
ЛАННІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
ПРОТОКОЛ
Засідання координаційної ради з питань запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та протидії торгівлі людьми на території населених пунктів Ланнівської сільської ради
30.06.2023 року с-ще Ланна №1
Присутні члени комісії:
Удовиченко К.О., - голова координаційної ради, сільський голова
Чухрай С.А. – заступник голови комісії, перший заступник сільського голови;
Швирид І.В. – секретар комісії, спеціаліст ІІ категорії відділу соціального захисту населення виконавчого комітету Ланнівської сільської ради;
Підгайна О.М. - начальник юридичного відділу виконавчого комітету Ланнівської сільської ради;
Тимошко О.Р. - начальник відділу соціального захисту населення виконавчого комітету Ланнівської сільської ради;
Заряжко А.В. - т.в.о. начальника Служби у справах дітей виконавчого комітету Ланнівської сільської ради;
Загороднікова М.В. - завідувач, лікар загальної практики- сімейний лікар Ланнівської АЗПСМ;
Вийбер Н.П. - фахівець із соціальної роботи КУ «Центр надання соціальних послуг» Карлівської міської ради;
Курінний А.А. - начальник сектору превенції відділу поліції №3 Полтавського РУП ГУНП з питань запобігання та протидії домашньому насильству;
Голик В.В. - оперуповноважений СКП ВП № 3 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області з питань насильства за ознакою статі та торгівлі людьми
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
1. Про основні завдання та повноваження координаційної ради з питань сімейної політики, протидії домашньому насильству при виконавчому комітеті Ланнівської сільської ради.
Доповідач: голова координаційної ради Удовиченко К.О.
2. Про стан домашнього насильства в Ланнівській громаді.
Доповідач: заступник голови координаційної ради Чухрай С.А.
3. Про визначення потреби у створенні в Ланнівській громаді спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі.
Доповідачі: секретар координаційної ради Швирид І.В..
-
Про основні завдання та повноваження координаційної ради з питань сімейної політики, протидії домашньому насильству при виконавчому комітеті Ланнівської сільської ради.
СЛУХАЛИ:
Голову координаційної ради Удовиченко К.О., який повідомив, що статтею 25 Порядку взаємодії суб'єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 № 658, передбачено, що для забезпечення міжвідомчої співпраці щодо реалізації державної політики у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі на місцевому рівні, узгодженості заходів у цій сфері, підвищення їх ефективності, координації проведення інформаційно-просвітницьких заходів, розроблення пропозицій щодо вдосконалення законодавства та практики його застосування районними виконавчими органами рад об’єднаних територіальних громад утворюються дорадчі органи - місцеві координаційні ради.
На виконання цих вимог законодавства рішенням виконавчого комітету Ланнівської сільської ради від 28.06.2023 року № в Ланнівській громаді було створено координаційну раду з питань сімейної політики, протидії домашньому насильству, затверджено її склад та положення.
Основними завданнями координаційної ради є:
1. Забезпечення міжвідомчої співпраці органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій щодо реалізації державної політики у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та торгівлі людьми на території Ланнівської громади;
2. Сприяння здійсненню ефективної державної політики із запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та торгівлі людьми;
3. Розгляд питань, які потребують міжгалузевої узгодженої співпраці щодо впровадження державної політики у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та торгівлі людьми;
4. Інформування громадськості про стан реалізації державної політики із запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та торгівлі людьми;
5. Розгляд та узгодження пропозицій щодо потреби в утворенні в установленому порядку загальних чи спеціалізованих служб підтримки для осіб, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі;
6. Інші питання, визначені законодавством, для органів місцевого самоврядування, які потребують попереднього узгодження на предмет доцільності здійснення заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та торгівлі людьми.
До складу координаційної ради входять 11 осіб, представники органів та установ, якими здійснюються заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству.
ВИРІШИЛИ:
Взяти до відома інформацію голови координаційної ради Удовиченко К.О. про основні завдання та повноваження координаційної ради з питань сімейної політики, протидії домашньому насильству при виконавчому комітеті Ланнівської сільської ради.
-
Про стан домашнього насильства в Ланнівській громаді.
СЛУХАЛИ:
Заступника голови координаційної ради Чухрая С.А., який проінформував, що проблема домашнього насильства на сьогоднішній день залишається дуже актуальною для Ланнівської громади. З початку року отримано інформацію про 2 випадки вчинення домашнього насильства по відношенню до 2 осіб, у по рівнянні з 2022 роком – 1 випадок домашнього насильства. По цим випадкам було з'ясовано причини та обставини вчинення насильства. Аналізуючи причини домашнього насильства спостерігаємо, що 100% випадків було скоєно правопорушниками, які перебували в стані алкогольного сп'яніння. Слід звернути увагу на те, що в 100% випадків насильства у постраждалих не зафіксовано тілесних ушкоджень, здебільшого використовуються образи та погрози. У 1 випадку під час конфлікту в сім'ї були присутні 4 неповнолітні дитини.
При цьому, безпосередньо до виконавчого комітету Ланнівської сільської ради жодна особа, постраждала від домашнього насильства з початку року не зверталась.
ВИРІШИЛИ:
Взяти до відома інформацію заступника голови координаійної ради Чухрая С.А. про стан домашнього насильства на території Ланнівської громади.
-
Про визначення потреби у створенні в Ланнівській громаді спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі.
СЛУХАЛИ:
Секретаря координаційної ради Швирид І.В., яка повідомила, що визначення потреби у створенні спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб відповідно до підпункту 3, частини 2, статті 8 Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» від 07.12.2017 № 2229-VIII належить до повноважень виконавчих органів сільських рад.
Таким чином, координаційна рада, як консультативно-дорадчий орган при виконавчому комітеті Ланнівської сільської ради, має визначитися щодо доцільності створення спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб.
Відповідно до частини 4, статті 6 ЗУ «Про запобігання та протидію домашньому насильству» 07.12.2017 № 2229-VIII до спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб належать притулки для постраждалих осіб, центри медико-соціальної реабілітації постраждалих осіб, кол-центр з питань запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей, мобільні бригади соціально-психологічної допомоги постраждалим особам та особам, які постраждали від насильства за ознакою статі, а також заклади та установи, призначені виключно для постраждалих осіб та осіб, які постраждали від насильства за ознакою статі.
Методикою визначення потреб територіальних громад у створенні спеціалізованих служб підтримки постраждалих від домашнього насильства та насильства за ознакою статі (далі- Методика), затвердженою наказом Міністерства соціальної політики від 30.11.2020 № 787 передбачений порядок визначення потреб територіальних громад у створенні спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі. Відповідно до додатку 1 Методики розрахунок мінімальних потреб територіальних громад у створенні спеціалізованих служб підтримки постраждалих від домашнього насильства та насильства за ознакою статі за 2022 рік наступний:
1. Населений пункт - адміністративний центр територіальної громади: с-ще. Ланна
2. Перелік населених пунктів, що входять до складу територіальної громади: с-ще Ланна, с. Коржиха, с. Чалівка, с. Куми, с. Львівське, с. Нижня Ланна, с. Верхня Ланна, с. Федорівка, с. Климівка, с. Холодне Плесо, с. Редути.
3. Площа населених пунктів територіальної громади: __
4. Чисельність населення територіальної громади кожного населеного пункту:
Населений пункт |
Чисельність населення |
Верхня Ланна |
649 |
Климівка |
957 |
Коржиха |
229 |
Куми |
705 |
Ланна |
1770 |
Львівське |
174 |
Нижня Ланна |
699 |
Редути |
54 |
Федорівка |
1639 |
Холодне Плесо |
4 |
Чалівка |
190 |
Всього |
7070 |
5. Показники для визначення соціальних груп осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі (зазначаються кількісні дані):
кількість сімей, які числяться на обліку / отримують соціальні послуги як такі, що перебувають у складних життєвих обставинах внаслідок вчинення щодо них домашнього насильства та насильства за ознакою статі: 0
кількість дітей, які числяться на обліку служби у справах дітей як такі, що перебувають у складних життєвих обставинах у зв’язку із вчиненням щодо них домашнього насильства за ознакою статі: 0
кількість осіб, які перебувають на профілактичному обліку органів Національної поліції України у зв’язку із вчиненням домашнього насильства (у тому числі неповнолітніх): 0
кількість осіб, які звернулись із заявою про проходження програм для кривдників: 0
кількість осіб, які пройшли програму для кривдників: 0
6. Аналіз статистики звернень та інших даних щодо визначення потреби територіальної громади у спеціалізованих службах підтримки постраждалих від домашнього насильства та насильства за ознакою статі:
кількість заяв і повідомлень про вчинення домашнього насильства та / або насильства за ознакою статі, що надійшли до різних суб’єктів (дані відповідних журналів реєстрації, електронних інформаційних ресурсів тощо): 1
кількість повідомлень про факти жорстокого поводження з дитиною, зокрема домашнього насильства: 0
кількість звернень до закладів охорони здоров’я за отриманням медичної допомоги внаслідок вчинення домашнього насильства: 0
кількість звернень на телефони довіри, «гарячі лінії» (у тому числі анонімні) щодо вчинення домашнього насильства та насильства за ознакою статі (у тому числі неповнолітніх): 0
кількість винесених органами Національної поліції термінових заборонних приписів стосовно кривдника: 0
кількість винесених судових рішень про направлення осіб, які вчиняють домашнє насильство та насильство за ознакою статі, на проходження програми для кривдників: 0
кількість винесених судами обмежувальних приписів стосовно кривдника: 0
Відповідно до додатку 1 Методики розрахунок мінімальних потреб територіальних громад у створенні спеціалізованих служб підтримки постраждалих від домашнього насильства та насильства за ознакою статі за 2023 рік наступний:
1. Населений пункт - адміністративний центр територіальної громади: с-ще. Ланна
2. Перелік населених пунктів, що входять до складу територіальної громади: с-ще Ланна, с. Коржиха, с. Чалівка, с. Куми, с. Львівське, с. Нижня Ланна, с. Верхня Ланна, с. Федорівка, с. Климівка, с. Холодне Плесо, с. Редути.
3. Площа населених пунктів територіальної громади: __
4. Чисельність населення територіальної громади кожного населеного пункту:
Населений пункт |
Чисельність населення |
Чоловіки |
Жінки |
Діти |
Верхня Ланна |
621 |
230 |
263 |
128 |
Климівка |
931 |
389 |
407 |
134 |
Коржиха |
226 |
95 |
94 |
37 |
Куми |
820 |
325 |
354 |
140 |
Ланна |
1762 |
652 |
797 |
313 |
Львівське |
178 |
71 |
69 |
38 |
Нижня Ланна |
717 |
281 |
304 |
132 |
Редути |
83 |
38 |
27 |
18 |
Федорівка |
1593 |
658 |
727 |
208 |
Холодне Плесо |
6 |
2 |
3 |
1 |
Чалівка |
193 |
70 |
86 |
37 |
Всього |
7130 |
2811 |
3131 |
1186 |
5. Показники для визначення соціальних груп осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі (зазначаються кількісні дані):
кількість сімей, які числяться на обліку / отримують соціальні послуги як такі, що перебувають у складних життєвих обставинах внаслідок вчинення щодо них домашнього насильства та насильства за ознакою статі: 0
кількість дітей, які числяться на обліку служби у справах дітей як такі, що перебувають у складних життєвих обставинах у зв’язку із вчиненням щодо них домашнього насильства за ознакою статі: 0
кількість осіб, які перебувають на профілактичному обліку органів Національної поліції України у зв’язку із вчиненням домашнього насильства (у тому числі неповнолітніх): 0
кількість осіб, які звернулись із заявою про проходження програм для кривдників: 0
кількість осіб, які пройшли програму для кривдників: 0
6. Аналіз статистики звернень та інших даних щодо визначення потреби територіальної громади у спеціалізованих службах підтримки постраждалих від домашнього насильства та насильства за ознакою статі:
кількість заяв і повідомлень про вчинення домашнього насильства та / або насильства за ознакою статі, що надійшли до різних суб’єктів (дані відповідних журналів реєстрації, електронних інформаційних ресурсів тощо): 2
кількість повідомлень про факти жорстокого поводження з дитиною, зокрема домашнього насильства: 0
кількість звернень до закладів охорони здоров’я за отриманням медичної допомоги внаслідок вчинення домашнього насильства: 0
кількість звернень на телефони довіри, «гарячі лінії» (у тому числі анонімні) щодо вчинення домашнього насильства та насильства за ознакою статі (у тому числі неповнолітніх): 0
кількість винесених органами Національної поліції термінових заборонних приписів стосовно кривдника: 0
кількість винесених судових рішень про направлення осіб, які вчиняють домашнє насильство та насильство за ознакою статі, на проходження програми для кривдників: 0
кількість винесених судами обмежувальних приписів стосовно кривдника: 0
Відповідно до додатку 2 Методики показники розрахунку потреб територіальних громад у спеціалізованих службах для осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі (згідно із рекомендаціями міжнародних організацій, які працюють у цій сфері) на 2022 рік:
Назва спеціалізованої служби |
Мінімальні вимоги |
Орієнтовний розрахунок потреби |
Кількість створених установ, закладів |
Розрахунок, необхідна кількість |
Притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі |
1. Щонайменше один спеціалізований притулок у кожному районі з розрахунку 1 «сімейне місце» (одна жінка/доросла особа та двоє дітей) на орієнтовно 10 тис. населення*. |
А: 10 000 = В,
|
0 |
7070: 10000=0,707 |
Мобільна бригада соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі |
1. Відстань між місцем розташування мобільної бригади та місцем безпосереднього надання спеціалізованої послуги - не більше 50 км. |
Формули для розрахунку: |
0 |
1) 1:7070=0,00014 2) 0,00014*7070=0,989 3) 0,989:12:40=0,002 |
Центр медико-соціальної реабілітації осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі |
1. Створюється в обласних центрах/містах обласного значення/громадах із задовільною інфраструктурою, що функціонує в системі охорони здоров’я з наданням безоплатної комплексної послуги медичної допомоги (в межах стаціонару та амбулаторно). |
Розраховується виходячи із кількості осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі та потребують медичної допомоги та медико-соціальної реабілітації |
0 |
|
Денний центр соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі |
1. Створюється в кожній ОТГ, обласних центрах/містах обласного значення. |
Розраховується середня кількість випадків, в яких може бути надано допомогу денними центрами (кількість постраждалих на місяць) |
0 |
|
Спеціалізована служба первинного соціально-психологічного консультування осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі |
Створюється в кожному населеному пункті, який входить до ОТГ, у найближчому доступі до постраждалих осіб (громади, райони тощо) |
Один фахівець в кожному населеному пункті, який входить до ОТГ |
0 |
5 |
Відповідно до додатку 2 Методики показники розрахунку потреб територіальних громад у спеціалізованих службах для осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі (згідно із рекомендаціями міжнародних організацій, які працюють у цій сфері) на 2023 рік:
Назва спеціалізованої служби |
Мінімальні вимоги |
Орієнтовний розрахунок потреби |
Кількість створених установ, закладів |
Розрахунок, необхідна кількість |
Притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі |
1. Щонайменше один спеціалізований притулок у кожному районі з розрахунку 1 «сімейне місце» (одна жінка/доросла особа та двоє дітей) на орієнтовно 10 тис. населення*. |
А: 10 000 = В, |
0 |
7130: 10000=0,713 |
Мобільна бригада соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі |
1. Відстань між місцем розташування мобільної бригади та місцем безпосереднього надання спеціалізованої послуги - не більше 50 км. |
Формули для розрахунку: |
0 |
1) 2:7130=0,00028 2) 0,00028*7130=1,99 3) 1,99:12:40=0,004 |
Центр медико-соціальної реабілітації осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі |
1. Створюється в обласних центрах/містах обласного значення/громадах із задовільною інфраструктурою, що функціонує в системі охорони здоров’я з наданням безоплатної комплексної послуги медичної допомоги (в межах стаціонару та амбулаторно). |
Розраховується виходячи із кількості осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі та потребують медичної допомоги та медико-соціальної реабілітації |
0 |
|
Денний центр соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі |
1. Створюється в кожній ОТГ, обласних центрах/містах обласного значення. |
Розраховується середня кількість випадків, в яких може бути надано допомогу денними центрами (кількість постраждалих на місяць) |
0 |
|
Спеціалізована служба первинного соціально-психологічного консультування осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі |
Створюється в кожному населеному пункті, який входить до ОТГ, у найближчому доступі до постраждалих осіб (громади, райони тощо) |
Один фахівець в кожному населеному пункті, який входить до ОТГ |
0 |
5 |
За даними показниками за 2022 та 2023 рік виявлено, що на території Ланнівської ТГ відсутня потреба у створенні спеціалізованих служб - служб підтримки постраждалих від домашнього насильства та насильства за ознакою статі.
ВИРІШИЛИ:
Заслухавши інформацію секретаря координаційної ради Швирид І.В. та враховуючи показники, визначені методикою визначення потреб територіальних громад у створенні спеціалізованих служб підтримки постраждалих від домашнього насильства та насильства за ознакою статі, затвердженою наказом Міністерства соціальної політики від 30.11.2020 № 787 прийнято рішення надати виконавчому комітетові Ланнівської сільської ради пропозиції не створювати спеціалізовані служби підтримки постраждалих осіб від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі на території Ланнівської громади, оскільки відсутня соціальна потреба у створенні спеціалізованих служб.
Голова координаційної ради |
________________ |
Костянтин УДОВИЧЕНКО
|
|
|
|
Секретар координаційної ради |
________________ |
Ірина Швирид
|