Звіт сільського голови Ланнівської сільської ради К. Удовиченко про проведену роботу за 2022 рік
Шановні депутати, присутні, мешканці громади!
Маю честь і велику відповідальність звітувати перед Вами про роботу очолюваної мною Ланнівської сільської ради територіальної громади за 2022 рік
Початок 2022 року дарував кожному з нас величезні сподівання на реалізацію значної кількості планів спрямованих на подальший розвиток громади, покращення добробуту та благоустрою. Всі готувалися до активної роботи в цьому напрямку, але дата 24 лютого 2022 року зміни життя кожного з нас. Початок повномасштабної війни росії проти України. Кожен з нас став на захист Батьківшини. На сьогоднішній день в нас усіх одна мрія та мета – Перемога!
Повномасштабна війна зосередила нашу роботу на допомозі та підтримці Збройних сил України, добровольчого батальйону територіальної громади. Всі мешканці громади активно включилися до роботи: плели маскувальні сітки, шили матраци, виготовляли окопні свічки, пекли, варили, тушкували, шили балаклави, зносили продукти харчування та предмети першої необхідності, які відправляли нашим захисникам.
З березня місяця наша громада почала приймати переселенців. Громада надала прихисток майже 2 тисячам внутрішньо переміщеним особам.
Роботу ТГ можна відзначити як конструктивну й послідовну, оскільки всупереч дуже складній ситуації ми намагалися зберігати стабільність та приймати виважені рішення.
Завдяки конструктивній роботі керівництва громади, депутатського корпусу, обласного депутата Юрія ТИМОХИ, генерального директора Ланнівської агропромислової групи Олександра ТИМОХИ, керівників установ, підприємств та організацій, підприємців, а також активних мешканців громади ми тримаємо оборону.
1.Загальна інформація про громаду:
На сьогоднішній день Ланнівська територіальна громада налічує у своєму складі 11 населених пунктів: Куми, Ланна, Чалівка, Коржиха, Львівське, с. Нижня Ланна, Верхня Ланна, с. Редути, с.Холодне Плесо, с. Федорівка, с. Климівка.Н Населення громади становить 7070 чол., загальна площа громади становить 269,8км2 з відносно зручним транспортним сполученням між населеними пунктами.
З метою забезпечення представництва інтересів жителів населених пунктів Ланнівської сільської ради, що входять до сільської територіальної громади працюють 4 старостинські округи: Нижньоланнівський старостинський округ - с. Нижня Ланна, Верхньоланнівський старостинський округ – с. Верхня Ланна, с. Редути, с. Холодне Плесо; Федорівський старостинський округ – с. Федорівка, та Климівський старостинський округ – с. Климівка.
2.РОБОТА СІЛЬСЬКОЇ РАДИ:
Депутатський корпус Ланнівської сільської ради налічує 22 депутати.
Відповідно до статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» основною організаційно-правовою формою діяльності рад є сесія. Закон визначає, що сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал. З початку року відбулося 12 пленарних засідань на яких розглянуто 458 питань та прийнято відповідно стільки ж рішень ради.
За своїм змістом було прийнято ряд рішень з наступних питань:
- 39 питань організаційного характеру;
- 7 питань управління комунальним майном;
- 16 бюджетних питань;
- 344 питань земельного напрямку
- 52 прийняті Програми та внесення змін до Програм
Рішення сільскої ради приймались відкритим поіменним голосуванням, результати яких оприлюднені на офіційному сайті сільської ради
З метою вивчення , попереднього розгляду та підготовки питань, які належать до повноважень ради, здійснення контролю за виконанням рішень ради працюють 4 постійні комісії, які ведуть активну роботу по відповідним напрямам.
3. ДІЯЛЬНІСТЬ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ ТА ЙОГО АПАРАТУ
Виконавча діяльність сільської ради здійснювалася через виконавчий комітет, який проводив свою роботу, спрямовану на вирішення соціально-економічних, адміністративно-господарських, житлово-комунальних та інших важливих проблем громади. До його складу включені представники різних сфер діяльності та галузей, які мають досвід професійної діяльності і можуть впливати безпосередньо на вирішення ключових проблем населених пунктів.
Виконавчий комітет координує й контролює роботу апарату виконавчого комітету та підприємств і установ, що належать до комунальної власності територіальної громади.
Усього за звітний період проведено 18 засідань виконавчого комітету, розглянуто 171 питання.
На виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» проводиться робота щодо створення необхідних умов для реалізації права громадян на отримання інформації, яка відноситься до категорії публічної.
Сільська рада публічна і відкрита у своїй діяльності, про що свідчить робота з висвітлення роботи ради, прийнятих документів на сесіях ради, засіданнях виконавчого комітету, робота комісій при виконавчому комітеті. Функціонує офіційний сайт сільської ради. Створено 47 рубрик, що стосуються діяльності сільської ради та її підрозділів. Вони своєчасно наповнюються та оновлюються. Сайт легкодоступний та відкритий для жителів та гостей громади. На сайті можна написати звернення та подати електронну петицію. Сайт пристосований для людей з вадами зору. За звітний період сайт має більше 2-х тис. відвідувань, розміщено 301 новину та повідомлення.
Також функціонує офіційна сторінка сільської ради у Facebook. Регулярно ведеться робота по її наповненню інформаційними матеріалами.
З метою забезпечення доступу до публічної інформації, оприлюднення набору даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, розміщення та оновлення інформації на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних здійснюється щомісячно, відповідно до Положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України. На сьогодні сільською радою зареєстровано 12 наборів даних.
Значну роль в роботі ради та її виконавчого комітету відіграє апарат виконавчого комітету ради, який щоденно здійснює організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності сільської ради, постійних комісій, забезпечує взаємодію з органами виконавчої влади, іншими органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами.
З метою забезпечення апарату виконавчого комітету висококваліфікованими кадрами у 2022 році було проведено 6 конкурсів на заміщення вакантних посад посадових осіб місцевого самоврядування.
Робота зі зверненнями громадян
Рішенням виконавчого комітету №100 від 29 липня 2022 року затверджено графіки особистого прийому громадян сільським головою, його заступником, секретарем ради, керуючою справами (секретарем) виконавчого комітету та посадовими особами апарату виконавчого комітету.
Одним з основних напрямків діяльності виконкому сільської ради є робота із зверненнями громадян, яка проводиться системно , спрямована на створення необхідних умов для реалізації прав громадян при письмових та усних зверненнях, за принципом доступності та відкритості. Ведеться планування даної роботи, щоквартально проводиться аналітична робота з питань звернень громадян.
Працівниками виконкому та створеними комісіями порушені у зверненнях питання вивчаються у повному обсязі, усі звернення громадян розглядаються у встановлені терміни, своєчасно надаються обґрунтовані відповіді, в разі необхідності на засіданнях виконавчого комітету та сесіях селищної ради приймаються рішення.
За 2022 рік надійшло 3713 звернень, з них поштою 7, усно на особистому прийомі 3636. По урядовій гарячій лінії отримано – 70 електронні звернення.
Найбільш чисельною групою питань, які порушували громадяни у своїх зверненнях є питання:
– соціального захисту населення – 2663 звернення,
– аграрної політики і земельних відносин – 180 звернень.
За результатами розгляду 3444 питань вирішено позитивно, на інші надано письмові роз’яснення.
За 2022 рік до сільської ради надійшло 7 публічних запитів. Всі запити своєчасно розглянули, задовольнили та забезпечили інформування запитувачів у встановлений Законом України «Про доступ до публічної інформації» термін.
Спеціалістами виконкому та старостами за зверненнями мешканців сіл підготовлено та видано у 2022 році 3998 довідок, вчинено 184 нотаріальні дії, з них: складено заповітів - 100, видано довіреностей – 58, посвідчено справність підписів – 20, посвідчено копій документів –6.
Зареєстровано 3662 листи вхідної документації та 2441 вихідних листів.
Сільським головою було видано 152 розпоряджень з кадрових питань та 120 розпоряджень з основної діяльності.
За звітний рік відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану в Україні» зареєстровано:
9 народжень : народилося за 2022 рік 27 хлопчиків, 8 дівчаток;
90 смертей;
5 шлюбів.
Прийнято заяв на реєстрацію місця проживання 93,
Зняття з реєстрації 92 заяв.
На території сільської ради обліковується 1723 осіб військовозобов’язаних, в т.ч.: офіцери запасу – 38, призовники – 165, учасники АТО- 69, операція об’єднаних сил - 5, допризивна молодь - 41. Кількість мобілізованих військовозобов’язаних ЗСУ – 141 чол. Кількість військовослужбовців загиблих під час бойових дій - 4 чол (перебували на військовому обліку у громаді).
БЮДЖЕТ
Бюджет Ланнівської сільської територіальної громади прийнято на 18 сесії восьмого скликання від 24 грудня 2021 року.
Питання формування бюджету, ефективний розподіл та перерозподіл бюджетних коштів розглядалися на пленарних засіданнях сесії сільської ради та на засіданнях виконавчого комітету (згідно постанови КМУ від 11.03.2022 року №252 «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану.
За 2022 рік доходи бюджету склали 87 190 379,17 грн. т.ч.:
Загальний фонд всього – 84 036 515,81 грн. (102,76%)
Без врахування трансфертів – 59 390 494,28 грн. (103,99%)
Спеціальний фонд всього – 3 153 863,36 грн. (366,00%)
Без врахування трансфертів – 3 153 863,36 грн. (366,00%)
Видаткова частина бюджету за 2022 рік склала - 99 486 033,41 грн. в т.ч. по:
Загальному фонду – 94 526 872,07 грн. (97,11%)
Спеціальному фонду – 4 959 161,34 грн. (120,46%).
Основними надходженнями до бюджету за 2022 рік були податки та збори:
- на доходи фізичних осіб – 31 496 091,09 грн;
- Рентна плата та плата за використання інших природних ресурсів – 11 083 408,16 грн;
- Акцизний податок – 417 171,76 грн;
- Податок на майно – 8 555 104,54 грн;
- Єдиний податок – 7 131 799,37 грн;
- неподаткові надходження – 699 982,36 грн;
- офіційні трансферти – 24 646 021,53 грн.
Основними наповнювачами бюджету є підприємства, що розташовані на території Ланнівської сільської ради, фермерські господарства, госпрозрахункові сільськогосподарські комунальних підприємства, бюджетні установи, фізичні особи-підприємці.
Найбільші платники податків по територіальній громаді це:
АТ «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ» - 27% надходжень до загального фонду;
ПП «Ланна – Агро»- 19% ;
ТОВ «Ланнівська МТС»- 13%;
ПП «Ланнівський цукровий завод» - 11%;
ТОВ «Агро-Край»- 5%.
Обсяг фінансових ресурсів, отриманий від виконання планових показників доходної частини сільського бюджету, дозволив забезпечити своєчасне фінансування бюджетних установ, реалізацію заходів програм, відповідно до пропозицій головних розпорядників та одержувачів коштів.
При фінансуванні видатків постійно здійснювалась перевірка відповідності наданих пропозицій на фінансування розпису сільського бюджету, кошторисам та встановленим бюджетним призначенням.
У минулому році фінансування видатків було спрямовано на:
- Освіта – 52 034 815,06 грн.
- Соціальний захист та соціальне забезпечення - 1 763 696,79 грн.
- Культура і мистецтво видатки включають в себе утримання сільських будинків культури та сільських бібліотек. Загальна сума видатків з становить 4 844 669,00 грн.
- Житлово-комунальне господарство забезпечення фінансової підтримки комунальних підприємств: Ланнівське ГСКП та ГСКП «Нижньоланнівське», діяльності водопровідно-каналізаційного господарства та благоустрій території – 7 869 365,59 грн.(заг. фонд) та 1 238 205 грн. (спец. фонд);
- Утримання апарату виконавчого комітету та відділу освіти, культури молоді та спорту Ланнівської сільської ради – 9 998 928,75 грн. (заг. фонд) та 80 300,00 (спец. фонд).
- Безкоштовне транспортне перевезення жителів Ланнівської громади (автобус) - 674 000,00 грн;
- Заходи із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій та наслідків стихійного лиха - 420 523,00 грн. (заг. фонд) та 88 385,00 грн. (спец. фонд);
- Заходи та роботи з територіальної оборони – 789 798,00 грн. (заг. фонд) та 226 210 грн. (спец. фонд);
Міжбюджетні трансферти - 7 209 024,41 грн. з них перераховано на:
- Територіальний центр соціального обслуговування - 1 557 900,00 грн.;
- РО ВФСТ «Колос» - 543 300,00 грн.;
- Утримання медичних закладів первинної медицини – 3 663 600,00 грн.;
- Карлівська ЦРЛ – 451 700,00 грн.;
- Трудовий архів – 130 800,00 грн.;
- Музичну школу – 366 200,00 грн.
- ІРЦ – 13 200,41 грн.;
- Центр професійного розвитку педагогічних працівників – 59 324,00 грн.;
- ЦНАП –173 000,00 грн.;
- Пожежна охорона – 250 000,00 грн.
- 8 418 378,45 грн. Кошти перераховано до обласного бюджету з місцевого бюджету на експлуатаційне утримання автомобільної дороги О 1707093 Карлівка – Ланна – 720 000,00 грн., О 1707093 Карлівка –Ланна (на ділянці Ланна - Попівка) – 1 760 000,00 грн., О 1707094 Карлівка – Федорівка – Новоселівка – 5 000 000,00 грн., О 1707100 Верхня Ланна – Федорівка - 940 000,00 грн.
- Субвенція з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально – економічного розвитку регіонів» - 286 518,25 грн.
Кошти перераховано для:
- забезпечення підрозділу відділу поліції №3 Полтавського РУП Головного управління Національної поліції в Полтавській області комп’ютерною, побутовою та оргтехнікою на суму 50 000,00 грн.;
- придбання спеціального захисного та форменого одягу у 2022 році для 1 державного пожежно – рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій на суму 49 526,25 грн.;
- здійснення згідно із законом заходів загальної мобілізації та з метою відсічі збройної агресії російської федерації проти України Полтавському обласному територіальному центру комплектування та соціальної підтримки на суму 37 000,00 грн.;
- придбання твердого палива для обігріву приміщень в осінньо – зимовий період для 1 державного пожежно – рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій на суму 49 992,00 грн;
- придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентарю (будівельні матеріали) Управлінню Служби безпеки України в Полтавській області на суму 100 000,00 грн.
- За рахунок коштів місцевого бюджету проведено капітальний ремонт адмістративного приміщення в с. Климівка по вул. Кооперативна,32 на суму та капітальний ремонт системи опалення на суму 346 912,80 грн.
- Було спрямовано на створення матеріального резерву кошти в сумі - 705 500 грн.;
- На утримання ДФТГ №1 - 1 020 400,00 грн;
Протягом 2022 року по місцевому бюджету проведено своєчасну виплату захищених статей бюджету (заробітної плати з нарахуваннями, енергоносіїв, медикаментів, продуктів харчування та ін.).
Станом на 31.12.2022 дебіторська заборгованість по місцевому бюджету відсутня.
Кредиторська заборгованість станом на 31.12.2022 р. по місцевому бюджету по загальному фонду становить 64 968,00 грн., по спеціальному фонду 7 933,22 грн., а саме, по Гуманітарному відділу Ланнівської сільської ради значиться кредиторська заборгованість по загальному фонду станом на 01.01.2023 р. по КПК 0611021 «Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти» КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» – 6 488,00 грн. та по Виконавчому комітету Ланнівської сільської ради значиться кредиторська заборгованість по загальному фонду, а саме по КПК 0217680 «Членські внески до асоціацій органів місцевого самоврядування» КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» в сумі 18 480,00 грн., по КПК 0218230 «Інші заходи громадського порядку та безпеки» КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» - 40 000,00 грн. (оплата послуг по ремонту системи відеоспостереження) та по спеціальному фонду по КПК 0217370 «Реалізація інших заходів щодо соціально-економічного розвитку територій» КЕКВ 3132 «Капітальний ремонт інших об'єктів» - 7 933,22 грн.
5.Освіта
З метою упорядкування мережі закладів освіти Ланнівської сільської ради та приведення у відповідність із вимогами чинного законодавства України типів та найменувань закладів освіти у 2022 році було змінено типи та назви закладів освіти. Опорний заклад "Ланнівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів" Ланнівської сільської ради на Опорний заклад «Ланнівський ліцей» Ланнівської сільської ради.
"Федорівський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» імені Г.Т. Берегового Ланнівської сільської ради на Федорівський ліцей імені Г.Т. Берегового Ланнівської сільської ради.
« Климівський навчально – виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Ланнівської сільської ради на Климівську гімназію Ланнівської сільської ради.
«Нижньоланнівський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Ланнівської сільської ради на Нижньоланнівську гімназію Ланнівської сільської ради.
«Верхньоланнівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів» Ланнівської сільської ради на Верхньоланнівську гімназію Ланнівської сільської ради.
Мережа закладів дошкільної освіти на території громади представлена слідуючими закладами: дошкільний навчальний заклад ясла-садок «Малятко» в с. Куми та ДНЗ «Колобок» в с . Верхня Ланна
Загальна кількість здобувачів освіти становить – 852 чоловік, з них - 738 діти шкільного віку, та 114 дитина дошкільного віку.
У 2022 році проведено роботи по вентиляції захисних споруд:
- в ЗДО «Малятко» - 756 330,00грн;
- Федорівський сільський будинок культури - 884 890,00 грн.;
Покращення стану захисних споруд:
- ЗДО «Малятко» (облаштування туалетних приміщень, укладання плитки на підлозі, встановлення дверей) – 116 874 грн;
- Федорівський сільський будинок культури (демонтаж старої проводки, монтаж нової, встановлення розеток, вимикачів) -231 260,00 грн.
- Ланнівський ліцей (облаштування туалетних приміщень, заливка підлоги) – 242 543,16 грн.
- Н. Ланнівська гімназія (облицювання стін) – 199 851,98 грн.
- В.Ланнівська гімназія (заливка підлоги, заміна дверей) – 199 851,98 грн.
Придбано генератори на суму 397 000,00 грн. для ЗДО «Малятко», Н.Ланнівської гімназії, В. Ланнівської гімназії, Климівської гімназії.
Придбано обігрівачі (пушки) - 11 550,00 грн. для В. Ланнівської гімназії.
Облаштування пожежних щитів, придбання протипожежного інвентарю для закладів освіти та культури – 182 383,00 грн.
Залишок освітньої субвенції в сумі 958 800,00 грн. спрямовано на виплату заробітної плати педагогічному персоналу та для підготовки закладу до опалювального сезону (заміна вікон у приміщенні Ланнівського ліцею) – 559 385,70 грн.
6. Діяльності комунальних підприємств
Одним з відповідальних завдань в діяльності Ланнівської сільської ради є задоволення потреб населення в сфері житлово-комунальної сфери та благоустрою.
В даний час на території громади надаються послуги населенню з водопостачання, водовідведення комунальними підприємствами та вивозу твердих побутових відходів базовими підприємствами.
Завдяки спільним зусиллям Ланнівського ГСКП та ГСКП «Нижньоланнівське» а також базових підприємств на території громади завжди вчасно були усунуті всі пошкодження мереж водопостачання, проведено заходи по благоустрою (
У 2022 році за рахунок коштів сільського бюджету фонду було придбано антивандальні тренажери в с. Федорівка на суму 166 600,00 грн., придбано обладнання для вуличного дитячого майданчика для с. Верхня Ланна – 244 000,00 грн.
Проведено ремонт водогонів в с. Климівка - 910 000,00 грн.;
Поточний ремонт дороги в с-щі. Ланна по вул. Миру - 1 000 000 грн.;
Значний об’єм робіт комунальні підприємства виконали з благоустрою по населеним пунктам громади це і покіс трави, знищення чагарників, очищення урн, прибирання снігу, прибирання сміття тощо.
У старостатах під контролем старост підтримується порядок, здійснюється впорядкування територій населених пунктів, кладовищ.
7.Cоціальний захист
З метою реалізації на території Ланнівської територіальної громади державної політики з питань соціального захисту населення рішення працює відділ соціального захисту населення. Для зручності, оперативності та якісного вирішення питань щодо соціального захисту в кожному старостинському окрузі організовано віддалені робочі місця для прийому громадян. Загальна чисельність працівників відділу – 7 штатних одиниць. З метою якісного прийому громадян та наближення адміністративних послуг соціального характеру до мешканців територіальних громад кожне робоче місце працівника підключено до програмного комплексу «Соціальна громада».
До адміністративних послуг соціального характеру, які надаються відділом, належать: прийом документів для надання субсидій, призначення державних допомог, пільг, грошових компенсацій, встановлення різного роду соціальних статусів, забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації, тощо.
Протягом 2022 року було прийнято 3249 заяви для забезпечення державними соціальними гарантіями (1953 заяв для призначення державних соціальних допомог, 387 заяви для призначення субсидій, 9 заяв для отримання пільг, 55 заяв від осіб з інвалідністю для забезпечення 97 технічними та іншими засобами реабілітації, 691 заява-повідомлення та 17 заяв для надання соціальних послуг).
В зв’язку з військовим станом відділом було прийнято 2153 пакетів документів для встановлення статусу внутрішньо переміщеної особи. З початку військових дій отримано близько 65 тон гуманітарної допомоги та видано її особам, з числа внутрішньо переміщених осіб.
На протязі 2022 року обстежено умови проживання 32 домогосподарств, які отримують субсидію, перевірено у 90 сімей цільове використання державної допомоги при народженні дитини та допомоги багатодітним сім’ям.
Відділ координує напрямок щодо попередження та протидії домашнього насильства, так протягом 2022 року виявлено 1 випадок вчинення домашнього насильства. З постраждалими особами проводилися профілактичні, роз’яснювальні бесіди.
Відділом ведеться облік багатодітних сімей, станом на 31.12.2022 року на обліку перебуває 74 сім’ї, в яких 260 дитина.
Протягом 2022 році спеціалістами відділу було взято участь в 19 семінарах та навчаннях, проведено 2 просвітницько-профілактичних заходів для учнів Ланнівського ліцею.
8.Охорона здоров’я
На контролі у керівництва та депутатів завжди знаходяться питання розвитку медичної галузі в громаді. Мережу медичних закладів Ланнівської сільської ради складають: 4 амбулаторії загальної практики сімейної медицини, 3 фапи.
Станом на 31 грудня 2022 року заклади охорони здоров´я профінансовано на суму: 3 660 340,00 грн., в т. ч. надано безкоштовних медикаментів згідно постанови №1303 – 148 597,09 грн. ( з них 146 000,00 – хворим на онкологічні захворювання та 2576,79 грн. – учасникам бойових дій та інвалідам війни).
«Інші субвенції з місцевого бюджету» - 76 740,00 грн.
Придбано 3 генератори на Комунальне некомерційне підприємство «Карлівський центр первинної медико-санітарної допомоги», які передано до Ланнівської АЗПСМ, Климівської АЗПСМ та Федорівської АЗПСМ.
Протягом звітного року сільською радою здійснювалися заходи, щодо фінансування об'єктів спільного користування, які утримуються, Ланнівською Мартинівською громадами та Карлівською міською радою.
Шановна громадо!
Вся моя робота, як голови, робота депутатів, виконавчого апарату у вас на очах. Я розумію свою особисту відповідальність перед громадою за кожне наше рішення, кожний практичний крок.
Так, є певні недоліки в роботі, не усе робиться, найчастіше, по незалежним від нас причинам, так швидко, як би хотілося, проте ми долаємо перепони, рухаємося вперед. Я завжди налаштований на плідну співпрацю та на діалог з усіма, хто бажає щось зробити корисне для нашої громади та вдячний усім, хто допомагав сільській раді практичними справами, своїм досвідом, конструктивними порадами. Я готовий вислухати всі зауваження і пропозиції і врахувати їх у подальшій спільній роботі.
Наближаємо ПЕРЕМОГУ разом! Все буде УКРАЇНА!