ІНСТРУКЦІЯ з підготовки бюджетних запитів до проєкту бюджету Ланнівської сільської територіальної громади на 2026 рік та прогнозу бюджету Ланнівської сільської територіальної громади на 2026-2028 роки
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом Фінансового відділу
Ланнівської сільської ради
від 12 травня 2025 року №11
ІНСТРУКЦІЯ
з підготовки бюджетних запитів до проєкту бюджету Ланнівської сільської територіальної громади на 2026 рік та прогнозу бюджету Ланнівської сільської територіальної громади
на 2026-2028 роки
- (код бюджету)
- Загальні положення
1.1. Інструкція з підготовки бюджетних запитів до проєкту бюджету Ланнівської сільської територіальної громади, а також бюджетних запитів на 2026-2028 роки розроблена на виконання вимог статті 75 Бюджетного кодексу України.
Інструкцією визначається механізм розроблення показників бюджету Ланнівської сільської територіальної громади на плановий бюджетний рік та наступні за плановим два бюджетні періоди, а також можуть встановлюватися організаційні та фінансові обмеження, яких зобов'язані дотримуватись усі головні розпорядники коштів бюджету (далі — головний розпорядник) в процесі підготовки бюджетних запитів на плановий бюджетний період.
Під час складання проєкту бюджету Ланнівської сільської територіальної громади на 2026 рік, а також бюджетних запитів на 2026-2028 роки, необхідно формувати цілі, відповідно до цілей і пріоритетів, визначених прогнозними і програмними документами економічного та соціального розвитку, а також ураховувати інші стратегічні рішення, прийняття яких викликано воєнним часом. Зокрема:
- підтримка Збройних сил України та всіх захисників України, національної безпеки і оборони та заходів правового режиму воєнного стану;
- підтримка закладів соціального захисту та соціального забезпечення , закладів охорони здоров’я, що надають медичні та реабілітаційні послуги особам, постраждалим внаслідок збройної агресії;
- підготовка об’єктів критичної інфраструктури та інших об’єктів комунальної власності до опалювального сезону, об’єктів укриття, об’єктів освітніх закладів до навчального року;
- забезпечення соціальними послугами жителів громади та внутрішньо-переміщених осіб;
- виконання зобов’язань перед підрядниками за виконані роботи, надані послуги, поставлені товари.
- інші видатки для забезпечення життєдіяльності громади.
- дотримання вимог Бюджетного та Податкового кодексів України, з урахуванням прийнятих законодавчих змін.
1.2. Головні розпорядники бюджетних коштів сільського бюджету (далі – головний розпорядник) організовують та забезпечують складання бюджетного запиту за програмно-цільовим методом, за участю всіх розпорядників коштів нижнього рівня та одержувачів коштів, і подають його фінансовому відділу Ланнівської сільської ради в паперовому та електронному вигляді ,складається з використанням автоматизованої системи LOGICA, у термін, визначений фінансовим управлінням, який доводиться головним розпорядникам листом разом з граничними показниками видатків та надання кредитів з бюджету ПМТГ (далі – граничні показники).
Бюджетний запит складається з використанням автоматизованої системи АІС «Місцеві бюджети» за такими формами:
БЮДЖЕТНИЙ ЗАПИТ на 2026 – 2028 роки загальний, Форма 2026–1 (далі – Форма – 1) (додаток 1);
БЮДЖЕТНИЙ ЗАПИТ на 2026 – 2028 роки індивідуальний, Форма 2026–2 (далі – Форма – 2) (додаток 2);
БЮДЖЕТНИЙ ЗАПИТ на 2026 – 2028 роки додатковий, Форма 2026–3 (далі – Форма – 3) (додаток 3).
Разом з бюджетним запитом головні розпорядники коштів подають детальну пояснювальну записку, в якій наводиться обґрунтування запропонованих ним видатків.
1.3. Форми бюджетного запиту заповнюються послідовно: Форма-2 заповнюється на підставі показників Форми-1 і лише після заповнення зазначених форм у разі потреби заповнюється Форма-3.
1.4. Усі вартісні показники у формах наводяться у гривнях , розрахунок до бюджетних запитів у гривнях без копійок (наприклад «2 652 650 гривень»).
1.5. Бюджетний запит складається на 2026 – 2028 роки з урахуванням організаційних, фінансових та прогнозних показників обсягів видатків або надання кредитів загального фонду сільського бюджету на 2026-2028 роки (далі - прогнозні показники)) та інших обмежень, які можуть доводитися фінансовим відділом Ланнівської сільської територіальної громади до структурних підрозділів.
1.6. Для визначення граничних обсягів видатків загального фонду на 2026 рік та прогнозу видатків на 2026-2028 роки, головні розпорядники надають фінансовому управлінню розрахунки потреби обсягу видатків в електронному вигляді та у паперовому вигляді з супровідним листом за підписом керівника та головного бухгалтера.
1.7. Для заповнення форм бюджетного запиту використовуються:
- дані річного звіту за попередній бюджетний період, з урахуванням капітальних видатків (далі - звіт за попередній бюджетний період) - для зазначення показників за попередній бюджетний період;
- показники, затверджені розписом місцевого бюджету на поточний бюджетний період (з урахуванням внесених змін) та до кошторисів в частині власних надходжень бюджетних установ станом на дату, визначену начальником фінансового відділу у супровідному листі (далі – розпис на поточний бюджетний період);
- показники видатків та/або надання кредитів, розраховані відповідно до положень розділу цієї Інструкції, - для зазначення показників на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди.
1.8. У разі надання необґрунтованих даних або з порушенням вимог цієї інструкції стосовно підготовки бюджетних запитів до проекту сільського бюджету на 2026 рік може бути прийняте рішення щодо не включення бюджетних запитів до проекту сільського бюджету на плановий рік.
1.9. Головним розпорядникам розглядати включення гендерних аспектів до характеристик бюджетних програм, шляхом визначення завдань бюджетної програми і відповідних результативних показників продукту та якості. Під час урахування гендерних аспектів у бюджетних запитах головні розпорядники коштів мають керуватися нормативно-правовими актами та іншими документами, що містять інформацію про гендерну рівність.
1.10. Показники доходів, фінансування, видатків, повернення та надання кредитів за попередній та поточний бюджетні періоди мають відповідати кодам класифікації доходів бюджету, класифікації фінансування бюджету за типом боргового зобов'язання, економічної класифікації видатків бюджету та класифікації кредитування бюджету з урахуванням змін, внесених до відповідної бюджетної класифікації, у розрізі бюджетних установ і закладів, включених до їх мережі.
1.11. Розрахунок граничних обсягів та прогнозних показників здійснюється з урахуванням:
- прогнозних обсягів доходів;
- розміру прожиткового мінімуму та рівня його забезпечення;
- розміру мінімальної заробітної плати та посадового окладу працівників І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 року № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» (далі - Єдина тарифна сітка);
- прогнозних цін на енергоносії та тарифів на оплату комунальних послуг;
- необхідності передбачення нових (порівняно з поточним бюджетним періодом) першочергових видатків, у тому числі тих, що мають періодичний характер;
- необхідності оптимізації витрат, у тому числі шляхом концентрації ресурсів на пріоритетних напрямах діяльності, скорочення непершочергових та виключення неефективних витрат тощо.
1.12. Граничний обсяг та прогнозні показники готуються фінансовим відділом та доводяться до структурних підрозділів загальними сумами за роками.
1.13. Головні розпорядники здійснюють розподіл граничного обсягу видатків з виконанням вимоги щодо першочергового забезпечення бюджетними коштам видатків на оплату праці з нарахуваннями(обов’язкових виплат), оплату енергоносіїв, придбання продуктів харчування, медикаментів, трансфертів населенню.
1.14. Фінансове управління на будь-якому етапі складання і розгляду проєкту бюджету Ланнівської сільської територіальної громади здійснює аналіз бюджетного запиту, поданого головним розпорядником коштів, на відповідність доведеним граничним обсягам видатків бюджету Ланнівської сільської територіальної громади та надання кредитів з бюджету Ланнівської сільської територіальної громади і вимогам цієї інструкції, а також меті, пріоритетності і результативності та ефективності використання бюджетних коштів.
1.15. Якщо бюджетний запит головного розпорядника не забезпечує мінімально необхідний рівень функціонування такого розпорядника чи складений з порушенням встановлених вимог чи обмежень, фінансове управління повертає такий бюджетний запит головному розпоряднику для його доопрацювання та повторного подання доопрацьованого бюджетного запиту фінансовому управлінню у встановлені ним терміни.
1.16. Головні розпорядники забезпечують уточнення бюджетних запитів та розрахунків до них з урахуванням прийнятих рішень щодо доопрацювання проєкту бюджету Ланнівської сільської територіальної громади та подають їх до фінансового управління протягом 3-х робочих днів.
1.17. У разі якщо головний розпорядник у межах доведених фінансовим управлінням граничного обсягу та індикативних прогнозних показників пропонує зменшити порівняно з поточним бюджетним періодом видатки за одними бюджетними програмами та збільшити за іншими, такі пропозиції мають бути обґрунтовані в частині необхідності такого перерозподілу та можливості реалізації головним розпорядником відповідних бюджетних програм у запропонованих ним обсягах.
1.18. Всі підтверджуючі документи, щодо визначення наведених у бюджетних запитах обсягів видатків, які додаються до бюджетного запиту, зберігаються у головного розпорядника коштів.
- Порядок розрахунку потреби видатків на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди
2.1. Головний розпорядник здійснює розподіл граничного обсягу видатків дотримуючись принципів, на яких ґрунтується бюджетна система (ефективності та результативності, справедливості і неупередженості), а також таких принципів:
- пріоритетності, який передбачає спрямування видатків або надання кредитів за бюджетною програмою із урахуванням цілей та завдань, визначених програмними (стратегічними) документами, та реальних можливостей бюджету;
- жорсткої економії бюджетних коштів, який передбачає вжиття заходів для планомірної мінімізації витрат усіх видів ресурсів з одночасним забезпеченням належного виконання завдань бюджетної програми;
- обґрунтованості витрат «від першої гривні», який передбачає детальні розрахунки в межах коду економічної класифікації видатків або класифікації кредитування з урахуванням кількісних та вартісних факторів, що впливають на обсяг видатків та надання кредитів у плановому та наступних за плановим двох бюджетних періодах.
До кількісних факторів належать штатна чисельність працівників, чисельність інвалідів, кількість бюджетних установ, обладнання тощо.
До вартісних факторів належать індекси споживчих цін та цін виробників, ціни (тарифи) на товари (роботи, послуги), розмір прожиткового мінімуму та рівень його забезпечення, розміри мінімальної заробітної плати та посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки тощо.
2.2. Розрахунок обсягів видатків на 2026 рік та 2026-2028 роки здійснюються з урахуванням, зокрема:
- нормативно-правових актів, що регулюють діяльність головного розпорядника у відповідній галузі (сфері діяльності), у тому числі надання послуг, гарантованих державою, та інших послуг, що надаються фізичним та юридичним особам;
- зобов’язань, передбачених договорами (контрактами);
- норм і нормативів;
- періодичності виконання окремих бюджетних програм, а також окремих заходів, що здійснюються в межах бюджетних програм;
- необхідності зменшення заборгованості попередніх бюджетних періодів та недопущення утворення заборгованості за зобов’язаннями у плановому та наступних за плановим двох бюджетних періодах;
- цін і тарифів поточного року на відповідні товари (роботи, послуги), закупівлю яких передбачається здійснювати у межах бюджетної програми.
2.3. Розрахунок потреби обсягу видатків на 2026 рік, здійснюється з урахуванням таких соціальних стандартів:
- розміри мінімальної заробітної плати та посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки залишаються на рівні 2025 року;
- розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб залишається на рівні 2025 року;
- видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв запропоновано зберегти на рівні 2025 року;
- індексація грошових доходів має здійснюватися в межах фонду оплати праці;
- керівникам бюджетних установ під час складання бюджетних запитів необхідно забезпечити виконання вимог частини першої статті 51 Кодексу.
2.3. Розрахунок обсягів видатків та надання кредитів на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди здійснюється за кожною бюджетною програмою як за загальним, так і за спеціальним фондами у розрізі кодів економічної класифікації видатків бюджету або класифікації кредитування бюджету.
Обсяг видатків або надання кредитів за бюджетною програмою визначається як сума коштів за кодами економічної класифікації видатків бюджету або класифікації кредитування бюджету.
2.4. Обсяг надання кредитів на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди визначається на підставі нормативно-правових актів, якими передбачено надання таких кредитів, з урахуванням положень договорів (контрактів), включаючи договори про позики від міжнародних фінансових організацій, договори між головним розпорядником та позичальником тощо, та необхідності повного завершення розпочатих позичальником робіт (здійснення виплат), що передбачені такими угодами (договорами) та в межах граничних обсягів та індикативних прогнозних показників доведених фінансовим відділом до головних розпорядників.
2.5. Головні розпорядники бюджетних коштів забезпечують включення до бюджетних запитів показників за бюджетними програмами, які забезпечують протягом декількох років виконання інвестиційних проектів, у разі їх схвалення або відбору у встановленому законодавством порядку та на підставі розрахунків обсягу витрат і вигод щодо реалізації таких інвестиційних проектів та обсягів довгострокових зобов'язань за енергосервісом на відповідні бюджетні періоди.
При визначенні обсягу видатків або надання кредитів за бюджетними програмами, що забезпечують реалізацію інвестиційних програм (проектів), ураховується необхідність:
першочергового забезпечення ресурсами інвестиційних програм (проектів), реалізація яких розпочалася у минулих бюджетних періодах або розпочинається у поточному бюджетному періоді;
виконання інвестиційних програм (проектів), які реалізовуються в рамках діючих обласних/селищних/державних цільових програм;
виконання положень договорів (контрактів) щодо надання кредитів (у разі наявності таких).
2.6. Обсяг капітальних видатків визначається, враховуючи запланований обсяг робіт згідно з проектно-кошторисною документацією, ступінь будівельної готовності об’єктів, кількість наявного обладнання та предметів довгострокового користування та ступінь їх фізичного і морального зношення. Фактори, що можуть враховуватися при визначенні обсягу капітальних видатків, головним розпорядником визначаються самостійно з урахуванням галузевих особливостей. Вартість товарів (робіт, послуг) має забезпечувати раціональне та економне використання бюджетних коштів.
2.7. За результатами розрахунків сума видатків та/або надання кредитів загального фонду за усіма бюджетними програмами на відповідний бюджетний період порівнюється із граничним обсягом та прогнозними показниками.
У разі якщо розрахований обсяг видатків та/або надання кредитів загального фонду перевищує граничний обсяг та прогнозні показники, додаткові видатки та/або надання кредитів (сума перевищення) включаються у Форму-3 за умови, що такі видатки нормативно-правовими актами визначені пріоритетними.
2.8. Обсяг видатків та/або надання кредитів спеціального фонду визначається структурним підрозділом спільно з фінансовим відділом відповідно до нормативно-правових актів, які передбачають утворення і використання спеціального фонду.
2.9. Розрахунок надходжень спеціального фонду здійснюється відповідно до положень пункту 17 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228.
Розрахунок надходжень спеціального фонду на 2026-2028 роки здійснюється з урахуванням фактичних надходжень у попередньому та поточному бюджетних періодах.
2.10. Головні розпорядники бюджетних коштів при поданні бюджетного запиту надають:
- проекти штатних розписів по кожному періоду з якого змінюється розмір мінімальної заробітної плати;
- розрахунок змін надбавок за вислугу років та рангів, індексації заробітної плати;
- розрахунок фонду оплати праці на рік;
- дані про площу, що орендується;
- інші документи, що підтверджують розрахунки.
3. Порядок заповнення Форми 2026-1
3.1. Форма 2026-1 призначена для наведення узагальнених показників діяльності головного розпорядника та розподілу граничного обсягу і індикативних прогнозних показників за бюджетними програмами.
3.2. У Формі 2026-1 зазначаються мета діяльності головного розпорядника, здійснюється розподіл граничного обсягу та індикативних прогнозних показників за бюджетними програмами та відповідальними виконавцями бюджетних програм.
3.3. У пункті 1 зазначається код відомчої класифікації видатків селищного бюджету та найменування головного розпорядника.
3.4. У пункті 2 зазначається мета діяльності головного розпорядника, яка визначає основне його призначення і роль у реалізації державної політики у відповідній галузі (сфері діяльності) та має формуватись з урахуванням таких критеріїв:
- чітке формулювання та лаконічне викладення;
- спрямованість на досягнення певного результату;
- охоплення всіх галузей (сфер діяльності) головного розпорядника.
3.5. У пункті 3 та 4 зазначаються видатки та надання кредитів загального та спеціального фондів селищного бюджету за бюджетними програмами та відповідальними виконавцями бюджетних програм.
4. Порядок заповнення Форми 2025-2
4.1. Форма 2026-2 призначена для наведення детальної інформації з обґрунтуваннями щодо показників, передбачених за кожною бюджетною програмою.
4.2. Форма 2026-2 передбачає здійснення головним розпорядником розподілу граничних обсягів на плановий рік та складання прогнозу видатків загального і спеціального фондів бюджету на наступні за плановим два роки в розрізі тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, а також обґрунтування такого розподілу.
4.3. При заповненні Форми 2026-2:
- доходи та фінансування спеціального фонду наводяться відповідно за класифікацією доходів бюджету та класифікацією фінансування бюджету за типом боргового зобов'язання;
- повернення кредитів до спеціального фонду - за програмною класифікацією видатків та кредитування бюджету у розрізі кодів класифікації кредитування бюджету: 4120, 4220;
- видатки — за кодами економічної класифікації видатків бюджету: 2110, 2120, 2210, 2220, 2230, 2240, 2250, 2270, 2281, 2282, 2400, 2610, 2620, 2630, 2700, 2800, 3110, 3120, 3130, 3140, 3160, 3210, 3220, 3230, 3240, 9000;
- надання кредитів з бюджету — за кодами класифікації кредитування бюджету: 4110,4210.
При цьому за однією бюджетною програмою передбачаються або тільки видатки з подальшою їх деталізацією за кодами економічної класифікації видатків бюджету, або тільки надання кредитів з подальшою їх деталізацією за класифікацією кредитування бюджету.
4.4. У пунктах 1-3 зазначаються відповідно найменування головного розпорядника міського бюджету, код відомчої класифікації видатків селищного бюджету, найменування відповідального виконавця бюджетної програми, найменування бюджетної програми.
4.5. У пункті 4 зазначаються мета та законодавчі підстави для реалізації бюджетної програми:
- у підпункті 4.1— мета бюджетної програми та строки її реалізації;
- у підпункті 4.2 — нормативно-правові акти, які є підставою для реалізації
бюджетної програми.
Мета бюджетної програми визначається відповідно до положень наказу
Міністерства фінансів України від 26.08.2014 року №836 «Про деякі питання запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів», із змінами.
Інформація, що наводиться у пункті 4 цієї форми, повинна узгоджуватися з інформацією, наведеною у пункті 2 Форми 2025-1.
4.6. У пункті 5 зазначаються усі надходження для виконання бюджетної програми.
У рядку „Надходження із загального фонду бюджету” у графах 4, 8, 12 підпункту 5.1 та рядку „Надходження із загального фонду бюджету” у графах 4, 8 підпункту 5.2 автоматично проставляються показники, наведені у графах 4, 5, 6, 7, 8 пункту 3 Форми 2025-1 у рядку відповідної бюджетної програми.
При цьому граничний обсяг видатків загального фонду бюджету по рядку „ВСЬОГО” — у графі 15 (проект), не повинен перевищувати доведеного фінансовим управлінням граничного обсягу видатків загального фонду селищного бюджету на плановий рік по головному розпоряднику в цілому. Збільшувати граничний обсяг видатків загального фонду на плановий рік не дозволяється.
У разі, якщо головний розпорядник зменшує порівняно з поточним роком обсяги видатків у зв'язку з перерозподілом з метою збільшення інших видатків, такі пропозиції повинні бути обґрунтовані в частині їх реалізації в обсягах, менших, ніж у поточному році, та по видатках, які пропонується збільшити, аналогічно.
При визначенні видатків загального фонду бюджету на плановий рік кожен головний розпорядник повинен оцінити необхідні і можливі бюджетні ресурси для їх продовження у наступних за плановим роках, очікуваний результат і вплив від виконання видатків у плановому році на обсяг відповідних видатків загального фонду бюджету в наступні періоди.
Показники спеціального фонду зазначаються за кожним видом надходжень:
- власні надходження бюджетних установ:
- плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю (код класифікації доходів бюджету 25010100);
- надходження бюджетних установ від додаткової (господарської) діяльності (код класифікації доходів бюджету 25010200);
- плата за оренду майна бюджетних установ (код класифікації доходів бюджету 25010300);
- надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна) (код класифікації доходів бюджету 25010400);
- благодійні внески, гранти та дарунки (код класифікації доходів бюджету 25020100);
- кошти, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів, у тому числі заходів з відчуження для суспільних потреб земельних ділянок та розміщених на них інших об'єктів нерухомого майна, що перебувають у приватній власності фізичних або юридичних осіб (код класифікації доходів бюджету 25020200);
- інші доходи спеціального фонду попереднього і поточного бюджетних періодів та які передбачається отримувати у плановому та наступних за плановим двох бюджетних періодах.
При заповненні цього пункту в частині власних надходжень слід керуватись частиною четвертою статті 13 Бюджетного кодексу України з урахуванням:
- нормативно-правових актів, якими надано повноваження на отримання власних надходжень бюджетних установ та інших надходжень спеціального фонду;
- джерел утворення надходжень спеціального фонду та основних напрямів їх використання; аналізу результатів, досягнутих внаслідок використання коштів спеціального фонду у попередньому бюджетному періоді та очікуваних результатів у поточному бюджетному періоді;
- показників, які характеризують обсяг видатків спеціального фонду на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди (мережа, штати, контингенти, що обслуговуються спеціальними підрозділами бюджетних установ за рахунок власних надходжень тощо, - порівняно із звітом за попередній бюджетний період та планом на поточний бюджетний період).
Загальний обсяг надходжень спеціального фонду за попередній бюджетний період (рядок „ВСЬОГО”) розраховується як сума усіх вищезазначених надходжень та різниці між залишками бюджетних коштів на початок бюджетного періоду (код класифікації фінансування бюджету за типом боргового зобов'язання 602100) та на кінець бюджетного періоду (код класифікації фінансування бюджету за типом боргового зобов'язання 602200).
У графі 5 (звіт) підпункту 5.1 зазначаються надходження спеціального фонду відповідно до звіту за попередній бюджетний період.
У графі 9 (затверджено) підпункту 5.1 — надходження спеціального фонду на поточний бюджетний період.
У графі 13 (проект) підпункту 5.1 — надходження спеціального фонду на плановий бюджетний період.
У графах 5 та 9 (прогноз) підпункту 5.2 — надходження спеціального фонду на наступні за плановим два бюджетні періоди.
У графах 6, 10, 14 підпункту 5.1 та графах 6, 10 підпункту 5.2 — показники бюджету розвитку відповідного бюджетного періоду.
У підпунктах 5.1 та 5.2 необхідно обов'язково викласти основні підходи до розрахунку прогнозу власних надходжень на плановий рік та наступні за плановим два роки, в тому числі навести показники обсягів надання тих чи інших платних послуг, інші розрахункові показники (площа приміщень, вартість майна, що здається в оренду; кількість відвідувань музеїв тощо) та розмір плати за послуги, відобразити дані щодо формування і використання коштів бюджетними установами.
Також потрібно навести основні показники, які характеризують обсяг видатків спеціального фонду бюджету на плановий рік та прогнозні показники на наступні за плановим два роки (мережа, штати, контингенти, що обслуговуються спеціальними підрозділами бюджетних установ за рахунок власних надходжень тощо — порівняно зі звітами за минулий рік та планом на поточний рік); описати загальні напрямки використання власних надходжень та інших надходжень до спеціального фонду у минулому та поточному роках.
4.7. У пункті 6 зазначаються видатки (підпункт 6.1) або надання кредитів (підпункт 6.2) на плановий бюджетний період та видатки (підпункт 6.3) або надання кредитів (підпункт 6.4) на наступні за плановим два бюджетні періоди в розрізі економічної класифікації видатків або класифікацією кредитування бюджету:
-у графі 4 підпункту 6.1 та графі 4 підпункту 6.2 (звіт) зазначаються касові видатки або надання кредитів загального фонду відповідно до звіту за попередній бюджетний період;
-у графі 5 підпункту 6.1 та графі 5 підпункту 6.2 (звіт) — касові видатки або надання кредитів спеціального фонду відповідно до звіту за попередній бюджетний період;
-у графі 8 підпункту 6.1 та графі 8 підпункту 6.2 (затверджено) - бюджетні асигнування загального фонду, затверджені розписом на поточний бюджетний період;
-у графі 9 підпункту 6.1 та графі 9 підпункту 6.2 (затверджено) - бюджетні асигнування спеціального фонду, затверджені розписом на поточний бюджетний період;
-у графі 12 підпункту 6.1 та графі 12 підпункту 6.2 (проект) — видатки або надання кредитів загального фонду на плановий бюджетний період, розраховані відповідно до розділу 2 цієї Інструкції;
-у графі 13 підпункту 6.1 та графі 13 підпункту 6.2 (проект) — видатки або надання кредитів спеціального фонду, які передбачаються на плановий бюджетний період, розраховані відповідно до розділу 2 цієї Інструкції;
- у графах 4 і 8 підпункту 6.3 та у графах 4 і 8 підпункту 6.4 (прогноз) - видатки або надання кредитів загального фонду на наступні за плановим два бюджетні періоди, розраховані відповідно до розділу 2 цієї Інструкції;
- у графах 5 і 9 підпункту 6.3 та у графах 5 і 9 підпункту 6.4 (прогноз) - видатки або надання кредитів спеціального фонду на наступні за плановим два бюджетні періоди, розраховані відповідно до розділу 2 цієї Інструкції.
Показники у рядку „ВСЬОГО” у графах 4, 8, 12 підпункту 6.1 та рядку „ВСЬОГО” у графах 4, 8, 12 підпункту 6.2 повинні дорівнювати показникам у графах 4, 5, 6 пункту 3 Форми 2025-1 для відповідної бюджетної програми і показникам у рядку „Надходження із загального фонду бюджету” у графах 4, 8, 12 підпункту 5.1 пункту 5 Форми 2025-2.
Показники у рядку „ВСЬОГО” у графах 4 і 8 підпункту 6.3 та рядку „ВСЬОГО” у графах 4 і 8 підпункту 6.4 повинні дорівнювати показникам у графах 7 і 8 пункту 3 Форми 2025-1 для відповідної бюджетної програми і показникам у рядку „Надходження із загального фонду бюджету” у графах 4 і 8 підпункту 5.2 пункту 5 Форми 2025 -2.
4.8. У пункті 7 зазначаються видатки або надання кредитів за бюджетною програмою у розрізі підпрограм (у разі їх формування у складі бюджетної програми) та завдань, які виконуються в межах бюджетної програми.
У підпункті 7.1 зазначаються видатки або надання кредитів на плановий бюджетний період у розрізі підпрограм та завдань:
- у графі 3 (звіт) — касові видатки або надання кредитів загального фонду відповідно до звіту за попередній бюджетний період;
- у графі 4 (звіт) — касові видатки або надання кредитів спеціального фонду відповідно до звіту за попередній бюджетний період;
- у графі 5 (звіт) — касові видатки за рахунок бюджету розвитку відповідно до звіту за попередній звітний період;
- у графі 7 (затверджено) — бюджетні асигнування загального фонду на поточний бюджетний період;
-у графі 8 (затверджено) — бюджетні асигнування спеціального фонду, затверджені розписом на поточний бюджетний період;
- у графі 9 (затверджено) виділяються бюджетні асигнування за рахунок бюджету розвитку, затверджені розписом на поточний бюджетний період;
- у графі 11 (проект) — видатки або надання кредитів загального фонду на плановий бюджетний період;
- у графі 12 (проект) — видатки або надання кредитів спеціального фонду на плановий бюджетний період;
- у графі 13 (проект) — видатки за рахунок бюджету розвитку на плановий бюджетний період.
Показники у рядку „ВСЬОГО” у графах 3, 7, 11 підпункту 7.1 повинні дорівнювати показникам у графах 4, 5, 6 пункту 3 Форми 2024-1 для відповідної бюджетної програми, показникам у рядку „Надходження із загального фонду бюджету” у графах 4, 8, 12 підпункту 5.1 пункту 5 Форми 2024-2, а також показникам у рядку „ВСЬОГО” у графах 4, 8, 12 підпункту 6.1 або рядку „ВСЬОГО” у графах 4, 8, 12 підпункту 6.2 пункту 6 Форми 2024-2.
У підпункті 7.2 зазначаються видатки або надання кредитів у наступних за плановим двох бюджетних періодах в розрізі підпрограм та завдань:
- у графах 3, 7 (прогноз) зазначаються видатки або надання кредитів загального фонду на наступні за плановим два бюджетні періоди;
- у графах 4, 8 (прогноз) — видатки або надання кредитів спеціального фонду на наступні за плановим два бюджетні періоди;
- у графах 5, 9 (прогноз) — видатки за рахунок бюджету розвитку на наступні за плановим два бюджетні періоди.
Показники у рядку „ВСЬОГО” у графах 3, 7 підпункту 7.2 повинні дорівнювати показникам у графах 7, 8 пункту 3 Форми 2025-1 для відповідної бюджетної програми, показникам у рядку „Надходження із загального фонду бюджету” у графах 4, 8 підпункту 5.2 пункту 5 Форми 2025-2, а також показникам у рядку „ВСЬОГО” у графах 4, 8 підпункту 6.3 або рядку „ВСЬОГО” у графах 4, 8 підпункту 6.4 пункту 6 Форми 2025-2.
Напрями використання бюджетних коштів визначаються відповідно до положень наказу Міністерства фінансів України від 26.08.2014 року № 836 „Про деякі питання запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів”.
4.9. У пункті 8 наводяться результативні показники бюджетної програми за попередній, поточний, на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди у розрізі підпрограм (у разі їх формування у складі бюджетної програми) та завдань, які виконуються в межах бюджетної програми. Перелік основних завдань головного розпорядника наводиться у кожній сфері його діяльності та зазначаються фактичні за попередній бюджетний період і очікувані у поточному, плановому та наступних за плановим двох бюджетних періодах показники результату діяльності головного розпорядника, визначені з урахуванням планів його діяльності на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди.
Завдання головного розпорядника передбачає визначення етапів та шляхів досягнення мети головного розпорядника за допомогою найбільш ефективних методів та оптимальних рішень. Завдання мають відповідати таким критеріям, як зв'язок з метою діяльності головного розпорядника; оцінювання за допомогою показників результату; чітко сформульовані, конкретні та реалістичні.
Показники результату діяльності головного розпорядника — це кількісні та якісні показники, які характеризують рівень виконання головним розпорядником його завдань, дають можливість найбільш повно оцінити діяльність головного розпорядника та стан сфер його діяльності у плановому та наступних за плановим двох бюджетних періодах (далі — показники результату).
Показники результату мають характеризувати прогрес, у виконанні завдань; забезпечувати можливість відстеження виконання завдань у динаміці та порівнянності показників результату; перевірятися та підтверджуватися офіційною державною статистичною, фінансовою та іншою звітністю, даними бухгалтерського, статистичного та внутрішньогосподарського (управлінського) обліку.
Результативні показники бюджетної програми визначаються з дотриманням Загальних вимог до визначення результативних показників бюджетної програми, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 10.12.2010 р. № 1536, із змінами.
Для бюджетних програм, що реалізуються протягом декількох років, результативні показники бюджетної програми не повинні суттєво змінюватися за своїм змістом порівняно із результативними показниками, передбаченими паспортом відповідної бюджетної програми на поточний рік, за умов: незмінності завдань бюджетної програми та напрямів використання коштів; узгодженості із стратегічними цілями та показниками результату діяльності головного розпорядника, визначеними у Формі 2025-1.
У графі „Джерело інформації” підпунктів 8.1 та 8.2 зазначаються найменування статистичних збірників, звітності та обліку, що ведуться головним розпорядником, інших видів джерел інформації, які підтверджують достовірність наведених результативних показників бюджетних програм.
4.10. У пункті 9 наводиться структура видатків на оплату праці за попередній, поточний, плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди:
- обов’язкові виплати, що включають: основну заробітну плату, обов’язкові надбавки і доплати, згідно з законодавством, у тому числі: тарифні ставки (оклади), надбавки за ранги державних службовців, надбавки за вислугу років, підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати), надбавки за особливі умови праці, інші підвищення, передбачені діючими умовами оплати праці, доплати за шкідливі умови праці;
- інші доплати та надбавки, які мають необов’язковий характер, у тому числі: доплати та надбавки працівникам за високі досягнення у праці, за виконання особливо важливої роботи або за складність, напруженість у роботі, доплати за ненормований робочий день або за роботу у нічний час;
- премії: всі види преміальних виплат, щорічна грошова винагорода педагогічним працівникам за сумлінну працю і зразкове виконання службових обов’язків
- матеріальна допомога, що включає всі види матеріальних допомог, у тому числі на оздоровлення при наданні щорічної відпустки, на соціально-побутові потреби.
При цьому, в останньому рядку пункту 9 додатково наводяться видатки на оплату праці штатних одиниць за загальним фондом, що враховані також у спеціальному фонді.
4.11. У пункті 10 потрібно навести чисельність зайнятих у бюджетних установах у розрізі переліку категорій працівників згідно зі штатним розписом та фактично зайнятими посадами, за категоріями починаючи з минулого (звітного) і до останнього з двох наступних років, що прогнозуються.
При цьому, кількість штатних одиниць навести окремо: штатні одиниці та фактично зайняті посади, які утримуються за рахунок видатків загального фонду (у графі „загальний фонд”), та штатні одиниці і фактично зайняті посади, які утримуються за рахунок видатків спеціального фонду (у графі „спеціальний фонд”).
У випадку, якщо згідно з діючим законодавством працівники, що отримують основну оплату праці за рахунок загального фонду, отримують додаткову оплату праці зі спеціального фонду, або працюють за сумісництвом в підрозділі, що утримується зі спеціального фонду, чисельність проставляється і по загальному, і по спеціальному фондах, а також додатково в останньому рядку „штатні одиниці за загальним фондом, що враховані також у спеціальному фонді”.
У графах 3, 5 (затверджено) — наводяться дані щодо затверджених штатних одиниць у штатних розписах по загальному та спеціальному фондах на відповідний період, а у графах 7, 9 (затверджено) — штатна чисельність станом на 01 вересня поточного року.
У графах 4, 6 (фактично зайняті) — кількість фактично зайнятих штатних одиниць в минулому році), а в графах 8, 10 (фактично зайняті) — кількість фактично зайнятих штатних одиниць станом на 01 вересня поточного року.
Показники чисельності повинні узгоджуватися з відповідними показниками видатків у підпунктах 6.1, 6.3 та пункті 9.
По органу місцевого самоврядування необхідно розписати по таких категоріях працівників:
- посадові особи місцевого самоврядування;
- службовці;
- робітники зайняті обслуговуванням органів місцевого самоврядування.
4.12. У пункті 11 наводиться перелік регіональних цільових програм, які були затверджені селищною радою, але будуть продовжувати діяти в межах бюджетних програм у плановому (підпункт 11.1) та наступних за плановим двох бюджетних періодах (підпункт 11.2):
- у графі 2 підпунктів 11.1 та 11.2 зазначається назва регіональної цільової програми;
-у графі 3 підпунктів 11.1 та 11.2 — нормативно-правовий акт, яким затверджена регіональна цільова програма;
-у графі 4 підпунктів 11.1 та 11.2 — короткий зміст заходів, які виконуються за регіональною цільовою програмою.
Суми у графах 5, 6, 7, 8, 9 та 10 підпункту 11.1 та у графах 5, 6, 7 та 8 підпункту 11.2 по рядку „ВСЬОГО” повинні бути в межах відповідних видатків за відповідним кодом тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, тобто не перевищувати відповідні показники у графах 4, 5, 8, 9, 12 і 13 підпункту 6.1 та у графах 4, 5, 8 та 9 підпункту 6.3.
4.13. У пункті 12 наводяться інвестиційні проекти, які виконуються у межах бюджетної програми. До інвестиційних проектів відносяться об'єкти, на яких проводиться реконструкція чи будівництво.
У пункті приводяться усі джерела фінансування кожного інвестиційного проекту, включаючи бюджетні кошти, до кінця реалізації інвестиційного проекту в розрізі років.
4.14. У пункті 13 наводиться аналіз результатів, досягнутих внаслідок використання коштів загального фонду у попередньому бюджетному періоді, очікувані результати у поточному бюджетному періоді та обґрунтування необхідності передбачення видатків або надання кредитів на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди (інформації, наведеної у пунктах 8-11).
Приведені головними розпорядниками у пункті 13 обґрунтування використовуються при підготовці проекту міського бюджету, прогнозу селищного бюджету та пояснювальної записки до проекту рішення про селищний бюджет.
4.15. У пункті 14 наводиться аналіз управління зобов'язаннями у попередньому та поточному бюджетних періодах і пропозиції щодо приведення зобов'язань на плановий бюджетний період до граничного обсягу видатків або надання кредитів загального фонду на плановий бюджетний період.
У підпунктах 14.1 та 14.2 зазначається кредиторська заборгованість загального фонду за попередній бюджетний період, а також можлива кредиторська заборгованість загального фонду на кінець поточного бюджетного періоду.
Інформація наведена у підпунктах 14.1 та 14.2 дає можливість проаналізувати ефективність управління головним розпорядником своїми зобов'язаннями в минулому, поточному та на плановий бюджетні періоди по загальному фонду в розрізі економічної класифікації видатків бюджету (проведені видатки, стан погашення кредиторської заборгованості загального фонду, тенденцію щодо змін заборгованості по заробітній платі та заходи щодо приведення мережі і чисельності у відповідність з передбаченими асигнуваннями), а також розробити заходи по приведенню своїх зобов'язань на плановий рік у відповідність з граничними обсягами видатків на плановий рік.
Підпункт 14.1 заповнюється наступним чином:
у графі 4 наводяться обсяги видатків, затверджені розписом міського бюджету на минулий рік з урахуванням всіх внесених змін до розпису;
у графі 5 — показники за минулий рік за касовими видатками відповідно до звіту, поданого органам Державної казначейської служби України, мають відповідати даним графи 4 підпункту 6.1;
у графах 6-7 — кредиторська заборгованість загального фонду відповідно на початок минулого та поточного років;
у графах 9-10 — сума кредиторської заборгованості, яка у минулому році погашена за рахунок коштів загального та спеціального фондів;
у графі 11 — розрахунок зобов'язань по видатках, в тому числі погашених (касові видатки) та непогашених (кредиторська заборгованість на початок поточного року).
Підпункт 14.2 заповнюється наступним чином:
у графі 4 — відповідає графі 8 підпункту 6.1 (затверджені бюджетні призначення загального фонду на поточний рік);
у графі 5 — відповідає графі 7 підпункту 14.1 (кредиторська заборгованість загального фонду на початок поточного року) та приведені у відповідність до тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів;
у графі 9 — відповідає графі 12 підпункту 6.1 (граничний обсяг видатків на плановий рік);
у графах 6, 7, 11, 12 проставляється сума кредиторської заборгованості, яку в поточному та у плановому роках планується погасити за рахунок коштів загального та спеціального фондів;
у графах 8 і 13 наводиться розрахунок очікуваних зобов'язань по видатках (різниця між затвердженими призначеннями на поточний рік, граничним обсягом на плановий рік та кредиторською заборгованістю на початок відповідного року) та конкретні пропозиції заходів щодо упорядкування взяття зобов'язань на плановий рік із визначенням термінів їх проведення та розрахунками щодо результатів від запровадження цих заходів.
Пояснення щодо проведених заходів мають включати кількісні показники по мережі, штатах і контингентах, які характеризуватимуть заходи розпорядника по приведенню зобов'язань на плановий рік до встановленого граничного обсягу видатків на плановий рік та наводяться приміткою під таблицею підпункту 14.2.
У підпункті 14.3 зазначається дебіторська заборгованість загального фонду за попередній бюджетний період, а також очікувана дебіторська заборгованість загального фонду на кінець поточного бюджетного періоду.
При наявності кредиторської та дебіторської заборгованості по спеціальному фонду, доповнити підпункти 14.1, 14.2, 14.3 розділу 14 відповідними таблицями.
У підпункті 14.4 наводяться нормативно-правові акти, що є підставою для виконання бюджетної програми та які не забезпечені граничним обсягом.
У підпункті 14.5 зазначаються конкретні пропозиції до заходів з упорядкування зобов'язань загального фонду у плановому бюджетному періоді із визначенням термінів їх проведення та розрахунками щодо результатів від впровадження цих заходів, а також пояснення щодо управління зобов'язаннями загального фонду у попередньому та поточному бюджетних періодах.
4.16. У пункті 15 наводяться:
- основні підходи до розрахунку власних надходжень бюджетних установ на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди;
- нормативно-правові акти з посиланням на конкретні статті (пункти), якими надано повноваження на отримання власних надходжень бюджетних установ та інших надходжень спеціального фонду;
- пояснення джерел утворення надходжень спеціального фонду та основні
напрями їх використання;
- аналіз результатів, досягнутих внаслідок використання коштів спеціального
фонду у попередньому бюджетному періоді, та очікувані результати у
поточному бюджетному періоді;
- показники, які характеризують обсяг видатків спеціального фонду на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди (мережа, штати, контингенти, що обслуговуються спеціальними підрозділами бюджетних установ за рахунок власних надходжень тощо, — порівняно із звітом за попередній бюджетний період та планом на поточний бюджетний період).
Інформація, наведена у Формі 2025-2, використовується для формування паспорта бюджетної програми відповідно до Положень наказу Міністерства фінансів України від 26.08.2014 року №836 «Про деякі питання запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів», із змінами.
5. Порядок заповнення Форми 2026-3
5.1. Форма 2026-3 призначена для представлення та обґрунтування пропозицій щодо додаткових поточних та капітальних видатків на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди і заповнюється лише після заповнення Форми 2026-1 і Форми 2026 - 2 у разі якщо витрати, які розраховані, виходячи з пріоритетності та обґрунтованості потреб, перевищують граничний обсяг та індикативні прогнозні показники.
Зазначені пропозиції будуть розглядатись під час доопрацювання проекту селищного бюджету на плановий рік у разі, якщо виникне реальна можливість збільшення прогнозу ресурсів міського бюджету на плановий рік.
Пропозиції щодо додаткових видатків не надаються за відповідними кодами тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, за якими у зв'язку з перерозподілом зменшено обсяги видатків порівняно з поточним бюджетним періодом та збільшено за іншими кодами тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів.
5.2. У пункті 1 зазначаються найменування головного розпорядника та код відомчої класифікації видатків.
5.3. У пункті 2 наводяться додаткові кошти на поточні та капітальні видатки або надання кредитів загального фонду та інформація про зміни результативних показників бюджетної програми у плановому та наступних за плановим двох бюджетних періодах у разі передбачення додаткових коштів, а також можливі наслідки, у разі якщо додаткові кошти не будуть передбачені, та альтернативні заходи, яких необхідно вжити для забезпечення виконання бюджетної програми.
Підпункти 2.1 та 2.2 заповнюються за кожною бюджетною програмою.
У першій таблиці підпункту 2.1 зазначаються додаткові видатки або надання кредитів на плановий бюджетний період (у розрізі кодів економічної класифікації видатків бюджету або класифікації кредитування бюджету).
У графі 6 першої таблиці підпункту 2.1 зазначається сума збільшення граничного обсягу, яка не може перевищувати суми, зазначеної у рядку „ВСЬОГО” у графі 6 підпункту 14.4 пункту 14 Форми 2026-2, за відповідними бюджетними програмами.
У графі 7 першої таблиці підпункту 2.1 наводяться обґрунтування необхідності та розрахунки додаткових видатків або надання кредитів загального фонду на плановий бюджетний період, а також надається інформація про вжиті головним розпорядником заходи щодо економії бюджетних коштів.
У графах 3, 4, 5 другої таблиці підпункту 2.1 зазначаються найменування результативних показників бюджетної програми (показників продукту та ефективності), їх одиниці виміру та відповідне джерело інформації, які мають відповідати графам 2, 3, 4 підпункту 8.1 пункту 8 Форми 2026-2.
У графі 6 другої таблиці підпункту 2.1 зазначаються результативні показники, які передбачається досягти у плановому бюджетному періоді в межах фактичного обсягу.
У графі 7 другої таблиці підпункту 2.1 зазначаються зміни (збільшення/зменшення) зазначених результативних показників у разі передбачення додаткових коштів у плановому бюджетному періоді.
У першій таблиці підпункту 2.2 зазначаються додаткові видатки або надання кредитів на наступні за плановим два бюджетні періоди (у розрізі кодів економічної класифікації видатків бюджету або класифікації кредитування бюджету).
У графах 4 і 6 першої таблиці підпункту 2.2 зазначається сума збільшення індикативних прогнозних показників.
У графі 7 першої таблиці підпункту 2.2 наводяться обґрунтування необхідності та розрахунки додаткових видатків загального фонду на наступні за плановим два бюджетні періоди.
У графах 3, 4, 5 другої таблиці підпункту 2.2 зазначаються результативні показники продукту та ефективності, що характеризують виконання бюджетної програми у наступних за плановим двох бюджетних періодах, їх одиниці виміру та відповідне джерело інформації, які мають відповідати графам 2, 3, 4 підпункту 8.2 пункту 8 Форми 2026-2.
У графах 6 і 8 другої таблиці підпункту 2.2 зазначаються результативні показники, які передбачається досягти у наступних за плановим двох бюджетних періодах в межах індикативних прогнозних показників на відповідний бюджетний період.
У графах 7 і 9 другої таблиці підпункту 2.2 зазначаються зміни (збільшення/зменшення) зазначених результативних показників у разі виділення додаткових видатків або надання кредитів у відповідних бюджетних періодах.
В останньому рядку „ВСЬОГО” підпунктів 2.1 та 2.2 зазначається загальна сума додаткових коштів за всіма бюджетними програмами.
6. Заключні положення
6.1. При необхідності фінансовий відділ може вимагати додаткову інформацію, підтверджувальні документи та розрахунки, що забезпечить повний, обгрунтований та своєчасний аналіз бюджетних запитів.
6.2. Головні розпорядники несуть відповідальність за своєчасність, достовірність та зміст поданих бюджетних запитів, які мають містити всю інформацію, необхідну для аналізу показників проекту сільського бюджету та прогнозу сільського бюджету.
6.3. У разі несвоєчасного подання бюджетного запиту на плановий рік, що є бюджетним правопорушенням, фінансовий відділ, керуючись ст. 118 Бюджетного кодексу України, має право скласти протокол про бюджетне правопорушення згідно з наказом Міністерства фінансів України від 15.11.2010 року № 1370 « Про затвердження Порядку складання Протоколу про порушення бюджетного законодавства» та застосувати до головного розпорядника відповідні стягнення.
6.4. На основі результатів аналізу начальник фінансового відділу відповідно до норм, передбачених ч. 5 ст. 75 Бюджетного Кодексу України, приймає рішення про включення бюджетного запиту до проекту сільського бюджету.
6.5. У разі надання необгрунтованої інформації або з порушенням вимог цієї Інструкції може бути прийняте рішення щодо не включення показників бюджетних запитів до проекту сільського бюджету на рік.
6.6. У разі порушення бюджетного законодавства до учасників бюджетного процесу можуть застосовуватися заходи впливу відповідно до ст. 117 Бюджетного Кодексу України.
Начальник фінансового відділу Вікторія ДАНИЛЕНКО