A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Ланнівська об'єднана територіальна громада
Полтавська область, Карлівський район с.Ланна, с.Нижня Ланна, с. Куми, с. Коржиха, с. Чалівка, с.Львівське

Виховання дітей – найважливіша область нашого життя

Дата: 15.05.2020 10:08
Кількість переглядів: 75

«Діти    –    живі    квіти     землі»     –   так поетично виразив глибоку  думку

 А. М. Горький. А вирощують ці квіти насамперед у родині: батьки самою природою призначені і суспільством уповноважені бути першими вихователями своїх дітей. Саме вони разом зі школою допомагають дітям набратися сил і розуму, освоїти основи людської культури, підготуватися до самостійного життя і праці. У родині закладається фундамент особистості зростаючої людини, і в ній же відбувається його розвиток і становлення як громадянина.

  Наразі понад 80 000 дітей в Україні зростають у державних закладах різних типів: дитячих будинках, школах-інтернатах тощо. Лише близько 20% цих дітей дійсно є сиротами. Переважна ж більшість дітей в інтернатних закладах мають не лише родичів, але й одного чи навіть двох батьків. При цілісному підході держави до підтримки сім’ї можна було б забезпечити виховання всіх цих дітей в родині або в умовах, максимально наближених до сімейних.

   Життя в інтернаті – це закритість, ізоляція від навколишнього світу, осуд суспільства, розрив з родиною, відсутність взаємодії, спілкування з родичами, відсутність позитивної моделі сім’ї, самотність, нестача тепла та любові, втрата індивідуальності внаслідок групового підходу, насильство, приниження та нівелювання особистості, формування споживацької позиції, неготовність до самостійного життя, відсутність необхідних навичок, відставання в емоційному розвитку, складнощі у спілкуванні, зменшення шансів отримати повноцінну освіту, зростання шансів стати жертвою торгівлі людьми, експлуатації, підліткової вагітності.

     Дослідження виявили, що інтернати спричиняють непоправну шкоду дітям, навіть найкращі з них не можуть забезпечити належної турботи та уваги дитині. Виховання в інтернатах особливо небезпечне для дітей віком від 0 до 3 років, на який припадає найважливіша фаза розвитку в житті дитини. Інтереси установи завжди переважають над індивідуальними потребами дитини, яку змушують бути ‘як всі’.  В інституції особистість втрачається, розчиняється в колективі. Як наслідок, дитина втрачає індивідуальність, у неї формується споживацька позиція, єдиними цінностями для неї стають матеріальні блага. Відсутність значущої особи в житті дитини, відсутність прикладу для наслідування не дає змоги усвідомити і сформувати життєві орієнтири. Зростаючи в державних інституціях, діти не набувають достатніх навичок для успішної соціальної інтеграції. Адже середовище інтернатного закладу не сприяє формуванню в дитини здатності вибудовувати стосунки протягом життя – і це становить пряму загрозу при створенні власної сім'ї.

Дослідження свідчать, що діти матерів, які у дитинстві виховувались в інтернаті, ризикують також опинитися в інституційному закладі: інтернатна модель виховання є звичною моделлю для таких батьків.

   Статистика показує, що 20% випускників інтернатів мають судимість, 14% займаються проституцією, 10% протягом двох років після випуску здійснюють самогубство, і лише 10% повністю інтегруються в суспільство.

    Більшість інституцій є закритими системами, усередині яких часто відбувається насильство.Діти в інтернатах наражаються на підвищений ризик насильства в порівнянні з іншими дітьми, – це пряме порушення Права дитини на захист від насильства, що закріплене в Конвенції ООН про права дитини.

     Наша держава зобов’язана гарантувати кожній дитині, насамперед, право на життя і розвиток у сімейному оточенні в атмосфері щастя, любові й розуміння. Саме у безпечній і стабільній родині й люблячій атмосфері забезпечується індивідуальна увага і турбота до дитини, її виховання, розвиток і захист від насильства. .  

     Сім'я – це природне захисне середовище для дитини, найважливіший з феноменів, який супроводжує людину протягом усього  життя, один з основних інструментів, що забезпечують взаємодію особистості і суспільства. Вона дає уявлення про життєві цілі та цінності, про поведінку в побуті, про моральність, гуманізм і т.д.

  У сім'ї дитина отримує практичні навички, застосування цих уявлень у стосунках з іншими людьми, засвоює норми поведінки в різних ситуаціях повсякденного спілкування.

Завдання сім'ї полягають у тому, щоб створити максимальні умови для зростання і розвитку дитини; забезпечити соціально-економічний і психологічний її захист; передати їй досвід створення і збереження сім'ї; виховати  почуття власної гідності, цінності власного «я».

 У родині кожна дитина  - особистість, і метою сімейного виховання є формування таких якостей особистості, які допоможуть гідно долати труднощі та перепони, що зустрічаються на життєвому шляху.

  Душевне єднання, узгодженість основних життєвих прагнень і дій – це результат повсякденних контактів, емоційних та  ділових зв'язків батьків і дітей. Природну основу таких відносин становлять родинні контакти, почуття материнства і батьківства, притаманні в батьківській любові і турботливій  прихильності дітей до батьків.

Виховання дітей – найважливіша область нашого життя. Наші діти – це майбутні громадяни нашої країни і громадяни світу. Вони будуть діяти історію. Наші діти – це майбутні батьки і матері, вони теж будуть вихователями своїх дітей. Наші діти повинні вирости прекрасними громадянами, гарними батьками і матерями. Але і це – не все: наші діти – це наша старість. Правильне виховання – це наша щаслива старість, погане виховання – це наше майбутнє горе, це – наші сльози, це – наша провина перед іншими людьми, перед суспільством.

Якщо виникли запитання чи цікавить важлива інформація щодо розвитку альтернативних форм сімейного виховання , будемо раді бачитися , спілкуватися, допомагати

 Карлівський  районний центр  соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді :

 м. Карлівка, вул. Полтавський шлях,  95,  тел. 050 622 24 54


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь