A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Ланнівська об'єднана територіальна громада
Полтавська область, Карлівський район: селище Ланна, село Нижня Ланна, село Коржиха, село Куми, село Львівське, село Чалівка

Аналіз регуляторного впливу проекту регуляторного акту: рішення Ланнівської сільської ради «Про внесення змін до ставок та пільг із сплати земельного податку»

Дата: 29.10.2018 10:11
Кількість переглядів: 37

Аналіз регуляторного впливу проекту регуляторного акту: 

рішення Ланнівської сільської  ради

«Про внесення змін до ставок та пільг із сплати земельного податку»

 

Відповідно до статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 зі змінами.

            Назва регуляторного акта – рішення Ланнівської сільської  ради «Про внесення змін до ставок та пільг із сплати земельного податку»

Регуляторний орган – Ланнівська сільська  рада.

Розробник документа – Ланнівська сільська  ради.

Відповідальна особа – голова сільської  ради.

Контактний телефон – 99-3-31

 

1. Визначення  проблеми

Податковий кодекс України (надалі ПКУ) є законодавчим актом вищої юридичної сили, який регулює відносини, що виникають у процесі встановлення та скасування податків та зборів в Україні, визначає вичерпний перелік податків і зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування.

15 серпня 2018 року набрав чинності Закон України № 2497-VIII від 10.07.2018  «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» (надалі закон № 2497-VIII), який дозволяє громадам встановлювати податкову ставку на лісові землі. Цим Законом внесені зміни до ст.273 ПКУ, відповідно до якої податок за лісові землі складається із земельного податку та рентної плати, що визначається податковим законодавством. Попередня норма цієї статті передбачала, що податок за лісові землі справляється як складова рентної плати, що визначається податковим законодавством. Нова редакція встановлює, що податок за лісові землі складається з земельного податку та рентної плати.

Зазначені зміни до ПКУ зобов’язують органи місцевого самоврядування привести свої рішення у відповідність чинному законодавству України.

Згідно з вимогами п.12.3 та п.п. 12.4.1 п.п.12.4 ст.12 Кодексу, ставки земельного податку встановлюються рішеннями місцевих рад в межах ставок, визначених Кодексом.

Зокрема, п.273.3 ст.273 Кодексу передбачено, що ставки податку за один гектар лісових земель встановлюються відповідно до ст.274 та 277 цього Кодексу.

         Відповідно до п.24 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», підпункту 12.3.4  пункту 12.3 ст.12 Податкового кодексу України, ст.ст.3, 8 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад»,  рішення першої сесії сільської ради сьомого скликання  (перше пленарне засідання) від 16 листопада 2017 року «Про початок реорганізації Нижньоланнівської сільської ради шляхом приєднання до Ланнівської  сільської  ради», у 2018 році на території Ланнівської сільської ради, відповідно, справляються місцеві податки згідно попередньо прийнятих рішень:

 - рішень дев’ятнадцятої сесії сьомого скликання Ланнівської сільської  ради від 21.06.2017 «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з 01.01.2018 року», «Про встановлення ставки транспортного податку», «Про  встановлення ставок єдиного податку для платників І-ІІ груп», «Про  встановлення ставок податку на майно в частині плати за землю на території Ланнівської сільської ради з 01.01.2018 року»;

 - рішення тридцять п’ятої позачергової сесії шостого скликання Нижньоланнівської сільської ради від 24.06.2015 року «Про встановлення  податку на майно в частині плати за землю на території Нижньоланнівської сільської ради.

- рішення шостої позачергової сесії шостого скликання Нижньоланнівської сільської ради від 05.07.2016 року «Про встановлення Ставки транспортного податку.

- рішення  третьої сесії сьомого скликання Нижньоланнівської сільської ради від 22.01.2016 року «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки».

            На 2019 рік на території об’єднаної територіальної громади Ланнівської сільської ради встановлені місцеві податки рішенням позачергової дев'ятої сесії сьомого скликання №1 від 26.06.2018 року  «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків на 2019 рік».

Зазначеними рішеннями сільської ради, як і попередньою системою оподаткування нараховувався податок на лісові землі, як складова рентної плати. Об’єктом оподаткування рентною платою за спеціальне використання лісових ресурсів була заготовлена деревина в деревостанах понад 40 років, з яких можна отримувати деревину на реалізацію, та другорядні лісові матеріали.

            На даний час залишається рентна плата та додатково вводиться земельний податок на всі покриті лісом землі, а це заповідники, молодняки, не стиглі ліси де не проводиться господарська діяльність з метою отримання прибутку. Зазначені  масиви є об’єктами охорони, захисту догляду та створення лісових культур, що потребує витрачання коштів підприємства.

Підпунктом 12.4.3. пункту 12.4. статті 12 ПКУ до повноважень сільських, селищних, міських рад та рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, щодо податків та зборів належать: до початку наступного бюджетного періоду прийняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів, зміну розміру їх ставок, об'єкта оподаткування, порядку справляння чи надання податкових пільг, яке тягне за собою зміну податкових зобов'язань платників податків та яке набирає чинності з початку бюджетного періоду.

            Тому, враховуючи вищезазначені норми діючого законодавства, а також зміни до ПКУ внесені Законом України № 2497-VIII після 15 липня, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів та з метою недопущення занепаду лісового господарства прийняття рішення з даного питання є особливо важливим для вирішення питання оподаткування лісових земель.  

Таким чином, з метою правового врегулювання господарських і адміністративних відносин між Ланнівською сільською радою та суб’єктами господарювання, недопущення суперечливих ситуацій, вказана проблема потребує розв’язання шляхом прийняття відповідного рішення.

Основні групи, на які проблема має вплив:

Групи

Так

Ні

1

2

3

Громадяни

-

V

Держава

V

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Суб’єкти господарювання

-

V

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

-

V

II. Цілі державного регулювання

Проект рішення розроблено з ціллю:

*Виконання вимог чинного законодавства.

*Врегулювання правовідносин між Ланнівською сільською радою та платниками податку за землю.

 

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

  1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

 

Альтернатива 1

Залишення існуючої ситуації без змін.

 

 

Чинні рішення Ланнівської сільської ради, якими встановлені ставки земельного податку не врегульовують питання сплати податку за землі лісогосподарського призначення, так як були прийняті до прийняття змін до ПКУ Законом України № 2497-VIII від 10.07.2018 р.   

Альтернатива 2

Прийняття запропонованого регуляторного акта

Ця альтернатива є єдиною прийнятною, так як спрямована на виконання вимог чинного законодавства.

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення.

Врегулює податкову напругу в лісогосподарській діяльності.

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Опис вигод та витрат для сфер інтересів держави, громадян та суб'єктів господарювання.

Оцінка впливу на сферу інтересів держави, громадян та суб'єктів господарювання.

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Відсутні

Рішення стосовно місцевих податків не відповідає чинному законодавству, в зв’язку із змінами в ПКУ.

Прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим Кодексом України.

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення.

Сприяє підтримки лісовій галузі з метою охорони, захисту, догляду та створення лісових культур.

Відсутні

          Навести дані у числовій формі немає можливості, оскільки справляння земельного податку за лісові землі окрім рентної плати є новим видом оподаткування, згідно з Законом України № 2497-VIII від 10.07.2018 р.

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

1

 Рішення стосовно місцевих податків має бути приведено у відповідність чинному законодавству, в зв’язку із змінами в ПКУ.

Прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим Кодексом України.

4

 Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Відсутні.

Відсутні.

 У 2018 році платники податку за землі лісогосподарського призначення  не матимуть змоги заплатити податок, який не був завчасно передбачений, згідно вимог ПКУ.  У 2019 році – платники податку не матимуть чіткого розуміння, які ставки їм будуть застосовуватись.

Прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим Кодексом України.

Відсутні.

Відсутні.

 Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

Вирішення  проблеми, зазначеної в розділі І цього Аналізу повинно здійснюватися шляхом прийняття рішення сільської ради «Про внесення змін до ставок та пільг із сплати земельного податку» з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Для забезпечення розв’язання  визначеної проблеми   будуть проведені такі  заходи :

1. Прийняття  місцевого нормативного документу - регуляторного акта  «Про внесення змін до ставок та пільг із сплати земельного податку», який в межах чинного законодавства дає можливість врегулювати сплату податку за землі лісогосподарського призначення.  

2. Оприлюднення проекту рішення з метою  громадського обговорення проекту регуляторного акта та отримання зауважень і пропозицій.

3. Підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії, щодо відповідності проекту рішення вимогам ст.ст.4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

4. Забезпечення прозорості і вільного доступу до інформації щодо вказаного регуляторного акту.

5. Здійснення контролю за надходженням місцевих податків до сільського бюджету.

6. Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

8. Забезпечення дотримання  принципів державної регуляторної політики, а саме: доцільність, адекватність, ефективність, збалансованість, передбачуваність, принципу прозорості та врахування громадської думки і пропозицій суб’єктів підприємницької діяльності.     

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги

Адміністрування даного регуляторного акта встановлено нормами Податкового кодексу України.

Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків та зборів, не змінюючи порядок їх обчислення сплати та інші адміністративні процедури.

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Запропонований термін дії регуляторного акта близько півтора роки. В разі внесення змін до чинного  законодавства України в частині справляння місцевих податків та зборів, відповідні зміни будуть внесені до даного регуляторного акту.

           

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

          Визначити показники результативності дії регуляторного акта у числовій формі на даний момент немає можливості, оскільки справляння земельного податку за лісові землі окрім рентної плати є новим видом оподаткування, згідно з Законом України № 2497-VIII від 10.07.2018 р., і для здійснення необхідних розрахунків відсутні числові дані.

 

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься

відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься шляхом:

 - проведення базового відстеження результативно


« повернутися

gromada.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь